Sharing is Caring

Σε μια περίοδο «μη κανονική» και δύσκολη για όλους, ο ΣΔΕ εντείνει τις προσπάθειές του για ενημέρωση και γνώσεις, εφόδια που όλοι μας χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ.

Η πρωτοβουλία μας COVID INSIGHTS είναι ανοιχτή σε όλη την αγορά, όχι μόνο στα μέλη του ΣΔΕ. Γιατί αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας, θα τα καταφέρουμε καλύτερα. Συλλέγουμε σε καθημερινή βάση και μοιραζόμαστε μαζί σας έρευνες, μελέτες, άρθρα και απόψεις που, άλλες εταιρίες, οργανισμοί και φορείς, με διάθεση αλληλεγγύης, καθιστούν προσβάσιμα, χωρίς κόστος, στις ιστοσελίδες τους.

Η επόμενη μέρα θα έρθει. Ας είμαστε όσο περισσότερο προετοιμασμένοι μπορούμε.

  • Τα ευρήματα της νέας πανελλαδικής έρευνας της διαΝΕΟσις για το πώς έχει επηρεάσει τις ζωές μας ο Covid-19, 5 μήνες μετά από την πρώτη έρευνα για το ίδιο θέμα. Τότε, δηλώναμε αισιόδοξοι και σε ποσοστό 70% βλέπαμε επιστροφή στην κανονικότητα μέχρι τον Σεπτέμβριο. Πλέον εμφανιζόμαστε περισσότερο συνειδητοποιημένοι και ρεαλιστές και οι ζωές μας έχουν αλλάξει μάλλον προς το χειρότερο, την ίδια στιγμή ωστόσο, σε κάποια από τα κρίσιμα θέματα που μας απασχολούν, υπάρχει ακόμα η ελπίδα ότι στο μέλλον θα βγούμε κερδισμένοι.
  • Η έρευνα 2020 CEO Outlook της KPMG πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: τον Ιανουάριο (λίγο πριν την πανδημία) και τον Ιούλιο / Αύγουστο. Η ατζέντα των CEOs έχει αλλάξει δραστικά μέσα σε αυτούς του μήνες. Το purpose ανάγεται σε μείζον θέμα και ευκαιρία για τους επικεφαλής των εταιριών, με  το 65% να σχολιάζει ότι ο κόσμος περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις και το 76% να συμφωνεί ότι ως επικεφαλής είναι προσωπικά υπεύθυνοι για την αλλαγή σε κοινωνικά ζητήματα.

    Ένα άλλο θέμα που εντοπίζουν είναι η προσέλκυση, αλλά και η διατήρηση ταλαντούχων ανθρώπων στους οργανισμούς τους (talent risk). To θέμα της προσέλκυσης marketing talent διερεύνησε πρόσφατα μέσω παγκόσμιας έρευνας και η WFA.

  • Η μηνιαία έρευνα της EY “Future Consumer Index” παρακολουθεί τις τάσεις των καταναλωτών σε 18 χώρες. Στην 3η έκδοση της έρευνας εντοπίσαμε δύο πολύ ενδιαφέροντα θέματα: Στο pivot away from brands to private label products διαβάστε πώς η πανδημία ενδέχεται να επηρεάσει τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, καθώς δείχνει να επηρεάζει σημαντικά τη στάση και τις αντιλήψεις των καταναλωτών απέναντι σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τι μπορούν να κάνουν τα brands για να προστατεύσουν τις πωλήσεις τους. Στο five consumer segments beyond COVID-19 θα βρείτε ένα εξαιρετικά χρήσιμο segmentation των postcovid καταναλωτών σε 5 κατηγορίες (affordability, health, planet, society, experience).
  • COVID Compendium for Global Marketers της WFA : Marketing Best Practices από όλο τον κόσμο στην εποχή του κορωνοϊού. Η πανδημία ανέτρεψε τα σχέδια και επηρέασε τα marketing plans του 2020 σε όλες τις χώρες και σε όλα τα industries. Οι marketers και τα brands κλήθηκαν να «απαντήσουν» σε πρωτόγνωρες συνθήκες και νέες ανάγκες. Μέσα σε αυτή την πρωτόγνωρη δοκιμασία, η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να ανταλλάξουμε ιδέες και γνώσεις και εμπειρίες.Το COVID Compendium for Global Marketers, είναι μία εξαιρετική πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA). Πρόκειται για έναν online «οδηγό» που επιχειρεί να συγκεντρώσει και να διαδώσει τις καλύτερες marketing ενέργειες που πραγματοποίησαν και πραγματοποιούν εταιρείες και φορείς σε όλο τον κόσμο, με αφορμή την κρίση του κορωνοϊού, για να προσφέρει έμπνευση στην παγκόσμια κοινότητα των marketers. Άλλωστε, δυστυχώς, βρεθήκαμε ή θα βρεθούμε όλοι -σε διαφορετικό χρόνο-  απέναντι στους ίδιους προβληματισμούς.Βρείτε τα best cases από όλο τον κόσμο εδώ 
  • Στο COVID innovations οι εταιρείες TrendWatching και Business of Purpose καταγράφουν καθημερινά πρωτότυπες ενέργειες και ιδέες που γεννήθηκαν λόγω του COVID σε όλο τον κόσμο. Ταξινομημένες ανά industry. Για να εμπνευστούμε, να τις μοιραστούμε, αλλά και να τις χρησιμοποιήσουμε.
  • Εκτιμήσεις και παρατηρήσεις του Sir Martin Sorrell, Executive Chairman της S4 Capital, για το business impact του Covid-19
  • Η έρευνα της smartly.io σε 5000 καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο, διερεύνησε το Πώς άλλαξε η πανδημία την διαφήμιση στα socialmedia; κατέγραψε τον τρόπο που χρησιμοποιήσαμε τα socialmedia στην πανδημία, τι περιεχόμενο θέλαμε να βλέπουμε σε αυτά, καθώς και αν οι διαφημίσεις με κοινωνικό πρόσημο επηρέασαν την άποψή μας για τις μάρκες.
  •  Το 4ο κύμα της έρευνας Coronavirus Research |Multi-market research wave 4 της globalwebindex διενεργήθηκε το διάστημα 19-26 Μαϊου σε 20 χώρες, σε μια περίοδο που οι περισσότερες βγαίνουν σ’αυτό που καλούμε νέα κανονικότητα. Σχεδόν οι 3 στους 4 δήλωσαν ότι  τώρα είναι ακόμη πιο σημαντικό για τις εταιρίες να συμπεριφέρονται και να λειτουργούν με γνώμονα το sustainability.
  • Η διεθνής έρευνα «Brand Suitability and the Power of Context at a time of a Crisis» της κοινοπραξίας Union, μέλος της οποίας είναι και το Project Agora, πραγματοποιήθηκε σε 10 χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, από τα μέσα Απριλίου έως και τις αρχές Μαΐου, δηλαδή εν μέσω lockdown και στην αρχή της άρσης του. Τα ευρήματα απαντούν σε ερωτήματα, όπως ποιες είναι οι προσδοκίες των καταναλωτών από τα brands αυτή την περίοδο, ποια είναι τα επίπεδα ανοχής στην τοποθέτηση διαφημίσεων δίπλα σε Covid-19 περιεχόμενο, πώς διαφοροποιείται αυτό ανά κλάδο, ποια είναι η επιρροή του κάθε Μέσου στην προσλαμβάνουσα αξία του κάθε brand. Αξίζει να επισημανθεί ότι, 9 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν πως τα brands πρέπει να συνεχίσουν να διαφημίζονται παρά την κρίση, αλλά πρέπει να διαμορφώσουν το μήνυμά τους ανάλογα.
  • WFΑ “Covid-19 Global Response – WAVE II”. To β’ κύμα της έρευνας της WFΑ πραγματοποιήθηκε το διάστημα 22-28 Απριλίου 2020, με τη συμμετοχή 38 πολυεθνικών εταιρειών-μελών της WFA, από 17 διαφορετικά industries, με συνολικό marketing budget 46δις$. Πολλά κι ενδιαφέροντα τα ευρήματα. Αξίζει να συγκρατήσουμε τα θετικά και τις ευκαιρίες: Πάνω από το 80% των ερωτωμένων συμφωνούν πως η κρίση επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους, απέδειξε ότι τα brands πρέπει να διαδραματίσουν έναν ευρύτερο κοινωνικό ρόλο και θα αποτελέσει ευκαιρία να επανεξετάσουν  το ρόλο του marketing. Ακόμα, 57% συμφωνούν ότι ο τρόπος με τον οποίο τα brands θα συμπεριφερθούν το επόμενο 3μηνο, θα είναι ιδιαίτερα καθοριστικός για το μέλλον τους.
  • Πώς επέδρασε η κρίση του Covid-19 στα agencies και τι περιμένουν για τη μετά Covid εποχή; Η νέα έρευνα της Ad World Masters Agency views and expectations πραγματοποιήθηκε τον Μάιο 2020.  Συμμετείχαν περισσότεροι από 200 ιδιοκτήτες και ανώτατα στελέχη μεσαίων κυρίως διαφημιστικών εταιρειών, από 55 χώρες σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Ασία.
  • Η Accenture, για να βοηθήσει τους πελάτες της να διαχειριστούν τις συνέπειες της κρίσης σε ανθρώπινο και επαγγελματικό επίπεδο, δημιούργησε ένα hub πληροφόρησης σχετικά με τον COVID-19. Στη μελέτη 5 New human truths και στην έρευνα  How Covid-19 will permanantely change human behavior βρίσκουμε σημαντικά insights για το σήμερα και το αύριο.
  • Η παρουσίαση “Νέα κανονικότητα ή;;;;;” του κ. Δ. Μαύρου που απολαύσαμε στο πλαίσιο του special  #CommunityTalks που πραγματοποιήθηκε από το Marketing Week, με την αιγίδα του ΣΔΕ στις 14-5-2020, συνδύασε εξαιρετικά τα ευρήματα της έρευνας της MRBCovid-19 Era:Uncertain times, certain Insights”, αναφορικά με τις απόψεις, τις ανησυχίες και τις προσδοκίες των καταναλωτών, όπως διαμορφώθηκαν λόγω του Covid-19, με ευρήματα από άλλες έρευνες. Η εικόνα πλήρης και σαφής. Δείτε το video της παρουσίασης εδώ ή βρείτε το deck της παρουσίασης εδώ
  • Από την qed, μία ενδιαφέρουσα διερεύνηση για την επικοινωνία του κοινωνικού ρόλου των εταιρειών σε 5 διαφορετικούς κλάδους. Τι επιθυμούν σήμερα οι καταναλωτές
  • Τη βεβαιότητα ότι οι καταναλωτές κουράστηκαν από μηνύματα σχετικά με τον Covid-19 και θέλουν πλέον να κοιτάξουν προς το μέλλον, εκφράζει στο άρθρο του US Marketers: It’s time to move on το ADWEEK και παρουσιάζει ένα από τα πρώτα παραδείγματα τέτοιας επικοινωνίας, το καινούργιο spot της Intermarche στη Γαλλία. Ένα spot γεμάτο ελπίδα και τόσο relevant με το brand. Δείτε το εδώ 
  • Το άρθρο του eΜarketer αναφέρεται κυρίως στους καταναλωτές του Καναδά. Όμως  η ανάλυση, η οποία βασίζεται στο 2020 Edelman Trust Barometer Special Report: Trust and the Coronavirus” συγκλίνει και  με όλα τα  insights από την  Ελλάδα, για την αξία  που έχει για τις μάρκες η εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Όλοι συνηγορούν ότι αυτή χτίζεται εμπράκτως τόσο κατά τη διάρκεια  της κρίσης του Covid-19 αλλά και μετά και, πρέπει να προβάλλεται με τον κατάλληλο τρόπο.
  • COVID-19: Οι Εξελίξεις στην Τηλεθέαση από τη Nielsen μέχρι και τις 17 Μαΐου. Στοιχεία, highlights και σύγκριση με το 2019

  • Όπως είχαμε πει και στον «δεκάλογο»,  σε περιόδους κρίσης οι μάρκες πρέπει να διαφημίζονται για πολλούς λόγους, αλλά πρωτίστως γιατί η απουσία επικοινωνίας καθυστερεί την ανάκαμψη.O Tom Smith, founder & CEO της GlobalWebIndex, στο μακροσκελές και εμπεριστατωμένο άρθρο του It’s time for brands to spend on advertising  μιλά για το (μείζον) αυτή τη στιγμή ζήτημα. Γράφει πως, πολλά brands περιόρισαν ή σταμάτησαν τη διαφήμισή τους λειτουργώντας συναισθηματικά, για να μη δημιουργήσουν αρνητική εντύπωση. Προτρέπει τις μάρκες να συνεχίσουν να διαφημίζουν και ενισχύει την άποψή του με στοιχεία έρευνας, σύμφωνα με την οποία, 85% των καταναλωτών είναι είτε θετικοί, είτε ουδέτεροι στη συνέχιση της διαφήμισης των brands την περίοδο αυτή.
  • H μελέτη της EY Future Consumer Index διακρίνει μέσα στην κρίση του Covid-19, 4 διαφορετικούς τύπους καταναλωτών. Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε την εβδ. 6 Απριλίου, σε 4,859 καταναλωτές σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, UK, Γαλλία και Γερμανία συνεχίζεται και προβλέπεται να επεκταθεί σε περισσότερες χώρες. Και, σύμφωνα με την ΕΥ, οι εταιρείες οφείλουν να προετοιμαστούν για ένα πολύ διαφορετικό μέλλον.
  • Insights για την επόμενη μέρα του Covid-19 δίνει η έρευνα THE NEXT DAY” 4 “THE NEXT WE που διενήργησε η FocusBari στο ελληνικό κοινό στο διάστημα 24-25 Απριλίου μέσω του Focusonline Panel.
  • Στα infographics Reflections of change βρίσκουμε ευρήματα από διάφορες μεταβλητές αναφορικά με τον Covid-19 που η εταιρεία ερευνών qed μετρά περιοδικά, από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα, μέσω πανελλαδικής τηλεφωνικής έρευνας, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 15+ ετών.
  • Coronairus Business Impact Ενδιαφέρον data driven report της Moengage με insights για περισσότερα από 12 Industries που συγκεντρώθηκαν με τη συμμετοχή 1.5 δις. χρηστών σε όλο τον κόσμο.
  • Οι influencers και ο ρόλος τους στη διάρκεια της κρίσης, εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης. Ο Gabe Gordon, με την οπτική ενός influencer marketing agency, εξηγεί στο ADWEEK ποιοι 3 τρόποι συνεργασίας με influencers αποτελούν ευκαιρία για τις μάρκες σε περίοδο ύφεσης.
  • Η Επίδραση του Covid-19 στη βιωσιμότητα υπό το πρίσμα των εταιριών. Άρθρο στο ADWEEK
  • Στο άρθρο Customer Experience in the world’s “new normal”?  οι ειδικοί στο behavioral science της BVA Nudge Unit, μιλούν για customer centricity και human triggers.
  • Πολύ ενδιαφέροντα τα ευρήματα της ποσοτικής έρευνας Covid-19: To success story της Ελλάδας που διενήργησε στο διάστημα 24-30 Απριλίου 2020 το Εργαστήριο Ανάλυσης Αγορών και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιά. Η έρευνα διερευνά τους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες τήρησαν τις συστάσεις των ειδικών και το πώς διαφοροποιήθηκαν οι ευρύτερες καταναλωτικές συνήθειες και απεικονίζει αντιλήψεις, απόψεις και στάσεις απέναντι στον Covid-19.
  • COVID-19: Οι Εξελίξεις στην Τηλεθέαση από τη Nielsen μέχρι και τις 10 Μαΐου.Στοιχεία, highlights και σύγκριση με το 2019.
  • Living, working and COVID-19: First findings – April 2020 Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας  του Eurofound (Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για τη Βελτίωση Συνθηκών Διαβίωσης και Εργασίας) σχετικά με την ευημερία, την εργασία και τηλεργασία και την οικονομική κατάσταση των ανθρώπων που ζουν στην Ευρώπη. Το αυξανόμενο αίσθημα μοναξιάς, ιδιαίτερα στους νέους αποτελεί (μεταξύ άλλων) σημαντικό insight για την επικοινωνία των μαρκών. Η online έρευνα συνεχίζεται.
  • The Dawn of a New Era – A Paradigm Shift Accelerated by the Coronavirus Ullrich Fichtner, στο μακροσκελές άρθρο του στο Spiegel International, υποστηρίζει (και ελπίζει) ότι η πανδημία του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή για μία νέα εποχή, όπου η βιωσιμότητα θα είναι λέξη κλειδί.
  • How the world’s biggest advertisers are spending (or not) Το Digiday ανέλυσε πώς 10 μεγάλοι διαφημιζόμενοι προσάρμοσαν τη στρατηγική marketing της εταιρείας τους στην κρίση της πανδημίας.
  • Το άρθρο του ADWEEK  αναφέρεται στo παράδειγμα της Κίνας που  μας προετοιμάζει για τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών που ήρθαν για να μείνουν
  • Covid-19: TV Measurement Insights, up to May 3 Από τη Nielsen οι εξελίξεις στην τηλεθέαση, μέχρι και τις 3 Μαϊου. Περιηγηθείτε στις ενότητες, επιλέξτε ομάδες κοινού, αποθηκεύστε. Το report είναι διαδραστικό.
  • Αν και τα στοιχεία του άρθρου του ADWEEK για τις προοπτικές του OOH Billboard αφορούν στην Αμερική, οι λόγοι για τους οποίους αναμένεται αύξηση, ισχύουν για τις περισσότερες χώρες όπου υπήρξε περιορισμός στις μετακινήσεις λόγω του Covid-19.
  • Έρευνα για τις επιπτώσεις του Covid-19 στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις H έκτακτη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρία MARC,  αποσκοπεί στην εκτίμηση και καταγραφή των επιπτώσεων των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

  •  Behaviour change affects sustainability Η Anjali Puri, Global Head of Qualitative, Insights Division της KANTAR  αναλύει τις αλλαγές που θα  επιφέρει η πανδημία του Covid-19  σε μείζονα θέματα για τα brands,  όπως η βιωσιμότητα.

  • Covid-19 Era από την MRB Hellas – Uncertain times, certain insights Έρευνα καταγραφής απόψεων, ανησυχιών & προσδοκιών για όλα όσα συμβαίνουν εν μέσω πανδημίας στην ελληνική πραγματικότητα

  • Ένας οδηγός για τον επανακαθορισμό των προτεραιοτήτων,ώστε οι  μάρκες να λάβουν τις κατάλληλες αποφάσεις για τα media και το marketing στους επόμενους μήνες, αλλά και στα επόμενα χρόνια.
  • Άρθρο στο ebiquity για το Το blacklisting που απασχόλησε σοβαρά διαφημιζόμενους, Μέσα, ακόμα και το Υπουργείο DCMS και τους φορείς της αγοράς επικοινωνίας στην Αγγλία.
  • O Christian Polman γράφει στο ebiquity για το measurement και η σωστή και γρήγορη ανάλυση των data που γίνονται σήμερα πιο σημαντικά από ποτέ.
  • H νέα κανονικότητα και το ερώτημα αν οι marketers θα αδράξουν την ευκαιρία για μακροπρόθεσμη προσέγγιση ή θα μείνουν στην πεπατημένη των short term πωλήσεων.
  • Coronavirus Research | Multi-market research wave 3 Πρόκειται για το 3o «κύμα»  του Multi-market research της globalwebindex, περιλαμβάνει ευρήματα από 17 χώρες για το διάστημα 22-27 Απριλίου και δείχνει πώς εξελίσσεται η εικόνα καθώς ορισμένες χώρες ελπίζουν να εισέλθουν στη φάση της ανάκαμψης.

  • Consumers Are Looking to the Future—Brands Need to Do the Same Αυτό το άρθρο του ADWEEK αναλύει τις ανάγκες των καταναλωτών στις 4 φάσεις του Covid-19 μέχρι σήμερα και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: «Consumers are ahead of advertisers right now! Check your media and messaging mix against what consumers actually want right now.»

  • How to reframe marketing in light of Covid-19 To άρθρο του ADWEEK μας προτρέπει να μη σκεφτόμαστε σαν διαφημιστές, αλλά να σκεφτούμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για το brand μας σε έναν κόσμο που δε θα υπήρχε διαφήμιση σε Μέσα.
  • Decoding Covid-19. Implications, observations & possible actions Το 5ο κύμα  της μελέτης της CARAT με ημερομηνία 29-4-2020, αναφέρεται στη νέα πραγματικότητα και παρουσιάζει το roadmap προς αυτή με 4 θεμελιώδεις πυλώνες που φαίνεται ότι θα καθορίσουν όσα έρχονται

  • Tips from 4 Chief Marketers on Leading Through a Crisis and Beyond Στο ADWEEK,  4 κορυφαίοι marketers μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων, Raja Rajamannar, μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις τους για θέματα που ξεκινούν από τη διαχείριση των προσδοκιών, μέχρι τα πλάνα για την επόμενη μέρα της πανδημίας.

  • Covid-19: TV Measurement Insights, up to April 26 Από τη Nielsen οι εξελίξεις στην τηλεθέαση, μέχρι και τις 26 Απριλίου. Περιηγηθείτε στις ενότητες, επιλέξτε ομάδες κοινού, αποθηκεύστε. Το report είναι διαδραστικό.

  • Covid-19 effect on Ιnfluencer Marketing Πώς επηρέασε η πανδημία το Influencer Marketing και τους Influencers στην Αμερική; Μάλλον αναμενόμενα τα ευρήματα της έρευνας που έτρεξε τον Μάρτιο 2020 η πλατφόρμα Mavrck

  • Πώς Ζουν Οι Έλληνες Στην Πανδημία Η πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα της  διαΝΕΟσις έγινε με πανελλαδικό δείγμα 1.250 ατόμων, την περίοδο 8 έως 15 Απριλίου 2020 και περιλαμβάνει 22 ερωτήσεις που χαρτογραφούν τον τρόπο που ζούμε και το τι σκεφτόμαστε σε αυτή τη χρονική περίοδο της κρίσης.

  • The impact of the COVID-19 pandemic on the global consumer landscape | Health & wellbeing Στο 8ο report της έρευνας Coronavirus Research της globalwebindex, διαβάζουμε τι απασχολεί τους καταναλωτές αναφορικά με την υγεία τους (ψυχική και σωματική). Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν στο διάστημα 9- 14 Απριλίου, σε ΗΠΑ και Αγγλία.

  • Covid-19: TV Measurement Insights, up to April 19 Από τη Nielsen οι εξελίξεις στην τηλεθέαση, μέχρι και τις 19 Απριλίου. Περιηγηθείτε στις ενότητες, επιλέξτε ομάδες κοινού, αποθηκεύστε, το report είναι διαδραστικό.

  • Οι καταναλωτές για την επικοινωνία των μαρκών στην πανδημία Βασισμένο σε έρευνες των globalwebindex και Kantar, το άρθρο του emarketer, μας  επιβεβαιώνει ότι οι καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι οι μάρκες θα πρέπει να σταματήσουν να διαφημίζουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αρκεί να προσέξουν τα μηνύματά τους.

  • Coronavirus Effect on Work Behaviors – Research Στο 7ο κύμα της Coronavirus Research της globalWebIndex, με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν σε Αγγλία και Αμερική στο διάστημα 8-14 Απριλίου, εξετάζεται ο τρόπος που η πανδημία επηρέασε τον τρόπο που δουλεύουμε

  • 10 Ways Brands Are Getting Creative With Their Ads as Quarantine Stalls Production Στο άρθρο του ADWEEK βρίσκουμε 10 παραδείγματα δημιουργικότητας που πυροδότησε η πανδημία

  • Το θέμα του brand safety, αν δηλαδή είναι ασφαλές για τις μάρκες να διαφημίζουν σε ενημερωτικά Μέσα κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19 απασχολεί σοβαρά τους διαφημιζόμενους. Διαβάστε άρθρο της The Guardian UK εδώ, του Marketing Week  που παραθέτει στοιχεία της Lumen εδώ  και την άποψη εκπροσώπων από media agencies στο άρθρο του Campaign US εδώ  

  • Η globalwebindex, βασισμένη στα στοιχεία της διεθνούς έρευνας που πραγματοποίησε σε 13 χώρες από τις 16-30 Μαρτίου, αναλύει περαιτέρω τον τρόπο που επηρέασε η κρίση τη διασκέδαση κάθε διαφορετικής γενιάς. How Covid-19 is changing entertainment habits.
  • Covid 19 ΤV Measurement Insights Πολύς ο λόγος για την τηλεθέαση αυτές τις ημέρες. Η έρευνα της Nielsen παρουσιάζει τις εξελίξεις στην Τηλεθέαση έως τις 12 Απριλίου

  • Increased Media Consumption During Pandemic May Not Translate to Ad Revenue Growth Το άρθρο του eMarketer αναφέρει μία σειρά από λόγους για τους οποίους η αύξηση της κατανάλωσης ψηφιακών Μέσων και η ενίσχυση του engagement δε θα «μεταφραστούν» απαραίτητα σε αύξηση των εσόδων
  • Decoding Covid-19. Implications, observations & possible actions. Το 4ο κύμα  της μελέτης της CARAT με ημερομηνία 14-4-2020, με τις (ακόμη) πιο πρόσφατες αλλαγές που παρατηρούνται στη διαφημιστική αγορά, στη χρήση μέσων και στην επικοινωνία των brands στην Ελλάδα.
  • Covid-19: Επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Η έρευνα της GLOBAL LINK αποτυπώνει τις επιπτώσεις του COVID-19 στις εργασιακές συνθήκες. Βρείτε στο link τα highlights (τα πλήρη αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε επερχόμενο συνέδριο του περιοδικού HR Professional).

  • Tracking the Global Impact of the Coronavirus Outbreak To Bains Macro Trends Group αξιολογεί την επίδραση της επιδημίας Covid-19 στην παγκόσμια επιχειρηματικότητα.

  • COVID-19: Briefing note, by McKinsey Η McKinsey δεν χρειάζεται συστάσεις. Διαβάστε τη δική τους άποψη για τις συνέπειες της πανδημίας (Απρίλιος 2020)

  • YouGov international COVID-19 tracker To YouGov (ένα διεθνές research data and analytics group με έδρα το Λονδίνο) «τρέχει» συνεντεύξεις σε περισσότερους από 27.000 ανθρώπους την εβδομάδα, σε 26 αγορές, για τον αντίκτυπο του COVID 19 σε πολλά πεδία, από τις μάρκες μέχρι την πολιτική. Η έρευνα είναι on going οπότε επικαιροποιείται ανά τακτά διαστήματα.

  • Three Notable Differences in Digital Advertising Between the Last Recession and Now Άρθρο της Nicole Pierrin στο emarketer κάνει μια σύγκριση μεταξύ της οικονομικής ύφεσης λόγω του COVID 19 κι εκείνης του 2007 στις ΗΠΑ στη digital διαφήμιση.
  • 20+ DTC Companies Create Brands x Better, a Coalition for COVID-19 Relief Σε μια εποχή που οι επιχειρήσεις σε όλα τα industries αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις, 27 μάρκες directtoconsumer ένωσαν τις δυνάμεις τους για καλό.
  • IMPACT OF COVID-19 ON CONSUMER BEHAVIOR Η έρευνα της Nielsen παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον συνολικά. Οι Ευρωπαίοι είναι διχασμένοι στην εκτίμηση για το πόσο θα τραβήξει η υπόθεση του COVID-19 και για τον αντίκτυπό του στη Γηραιά ήπειρο. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα (όπως και αυτοί της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ρωσίας) αισιοδοξούν κι εκτιμούν ότι η κατάσταση θα ισορροπήσει σε λιγότερο από τρεις μήνες

  • Eκτιμήσεις Και Προσδοκίες: Η Ελληνική Οικονομία Μετά Την Πανδημία Η διαΝΕΟσις κάνει μια ενδιαφέρουσα  κριτική καταγραφή των υφιστάμενων εκτιμήσεων για την πορεία της ελληνικής οικονομίας εν μέσω της επιδημιολογικής κρίσης και των μέτρων που έχουν ληφθεί από τις ελληνικές αρχές.

  • How Advertisers Are Responding to the Coronavirus Crisis H συντάκτρια του άρθρου σχολιάζει τα αποτελέσματα έρευνας του Ιnteractive Advertising Bureau (IAB), της αμερικανικής ένωσης για το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης. Κάνει λόγο για ύφεση στα διαφημιστικά budget σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με την ύφεση στη διαφήμιση το 2009 (πάντα αναφερόμενη στην αγορά των ΗΠΑ). Μπορείτε να βρείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ
  • Η TrueX, εταιρεία ψηφιακής διαφήμισης, θυγατρική της The Walt Disney Company, καταγράφει την άποψη των καταναλωτών και το ρόλο που επιθυμούν να διαδραματίσουν οι μάρκες στην κρίση του Covid-19
  • US Consumers Are Keeping a Close Eye on How Brands Handle the Coronavirus Crisis Το άρθρο του ADWEEK αντλεί στοιχεία από το Trust Barometer 2020 της Edelman κι εστιάζει στα ευρήματα που αφορούν στην αγορά των ΗΠΑ, επισημαίνοντας ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές παρακολουθούν στενά τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες διαχειρίζονται την κρίση του κορωνοϊού και πιστεύουν πως οι εταιρίες θα πρέπει να αναλάβουν ουσιαστικό ρόλο, όχι μόνο να κάνουν πωλήσεις. Το ίδιο Μέσο δηλαδή το  ADWEEK συγκεντρώνει σε 18 tips, παραδείγματα εταιριών που παρέμειναν ενεργές και relevant στην προσέγγισή τους προς τους καταναλωτές, ακόμα και όταν το να επικοινωνείς έμοιαζε εκτός λογικής.
  • Covid-19 poll daily insights από την Klaviyo H Klaviyo είναι μία πλατφόρμα email marketing για online επιχειρήσεις. Αυτή την περίοδο «τρέχει» καθημερινά online έρευνες για επιχειρήσεις και καταναλωτές (Covid-19 poll daily insights το ονομάζει) και παρουσιάζει insights κάθε 36 ώρες.
  • Coronavirus and the media and marketing worldCoronavirus: what changing media habits mean for brands Δύο αρθογράφοι και στελέχη του Equibity, ο Christian Polman, Group Chief Strategy Officer και ο Dietmar Kruse, Managing Principal, Media Performance, επιχειρούν να συμβάλουν με τα άρθρα τους στα ερωτήματα της αγοράς για το τι σημαίνει ο κορωνοϊός σε όρους media και marketing plans
  • Τρεις στρατηγικές κατευθύνσεις για το πώς μπορούν οι μάρκες να είναι παρούσες σε συνθήκες πρωτόγνωρες αναλύει η Jane Kendall στο ADWEEK.
  • Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που διαβάζουμε γι αυτό το θέμα, η ανάλυση του emarketer έχει ενδιαφέρον. H πανδημία λοιπόν αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη και διάθεση καινοτόμων τεχνολογικών προϊόντων που μειώνουν την απαιτούμενη ανθρώπινη επαφή για συναλλαγές, αυτοματοποιούν διαδικασίες και ενισχύουν την παραγωγικότητα όσο #μένουμεσπίτι
  • Σε αυτό το 6ο κύμα της έρευνας της GlobalWebIndex, τα στοιχεία του οποίου συγκεντρώθηκαν στο διάστημα 2-6/4/2020 σε Αγγλία και Αμερική, διαβάζουμε πώς έχουν επηρεαστεί οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, ποια είδη αγοράζουν περισσότερο ή λιγότερο, ποιες αγορές καθυστερούν, πόσο ασφαλείς αισθάνονται για τα οικονομικά τους, τι απαιτήσεις έχουν από τα καταστήματα λιανικής.
  • “Coronavirus: how brands should respond to the crisis” Η globalwebindex.com σχολιάζει επισημαίνοντας τα κυριότερα ευρήματα της έρευνάς της με τίτλο Coronavirus ResearchMarch 2020

  • Στο vol.3 της μελέτης της CARAT “Decoding Covid-19. Implications, observations & possible actions ”, με ημερομηνία 6-4-2020, καταγράφονται εξαιρετικά οι πιο πρόσφατες αλλαγές που παρατηρούνται στη διαφημιστική αγορά, στη χρήση μέσων και στην επικοινωνία των brands στην Ελλάδα,  μετά την εμφάνιση του COVID-19.
  • WFA “Covid-19 Response”. Η έρευνα της WFΑ που πραγματοποιήθηκε στις 25-30/3/2020 με τη συμμετοχή 32 εκπροσώπων πολυεθνικών εταιρειών-μελών της WFA, μας δείχνει πώς αντέδρασαν μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην κρίση του Covid-19.
  • Should we be talking right now? Brand roles during Covid-19  Δείχνει ρητορικό το ερώτημα χρήζει όμως απάντησης. Η Colette Sensier, Senior Project Manager and Cultural Analyst της Canopy Insight, σε άρθρο της που φιλοξενείται στο The Marketing Society, συμβουλεύει: «Μην αντιμετωπίζετε την κρίση τούτη ως μία ακόμη επιχειρηματική ευκαιρία και, προς Θεού, όχι ως trend!» και μας προτρέπει να είμαστε ειλικρινείς για τον πραγματικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν η μάρκα / η υπηρεσία / τα προϊόντα μας  σε αυτή την κρίση.
  • Edelman Trust Barometer Report 2020 με special ReportTrust & Coronavirus Η έρευνα της Edelman «έτρεξε» την περίοδο 6-10 Μαρτίου 2020, σε 10 χώρες και συμμετείχαν 10.000 άτομα. Ένα από τα σημαντικά (και αναμενόμενα) ευρήματα της έρευνας αφορά στη σημαντικότητα του ρόλου του ιδιωτικού τομέα.  Στην Ελλάδα, η διαφημιστική εταιρία Recipe παρουσίασε μια ενδιαφέρουσα σύνοψη στη δική της μελέτη στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνει ο COVID-19 σε επίπεδο εμπορικής και εταιρικής επικοινωνίας.
  • Η Nina Rahmatallah, Chief Client Officer της Kantar UK, για λογαριασμό της Kantar και του The Marketing Society, σε άρθρο της  με τίτλο «Brave moments matter» δίνει 4 πρακτικές συμβουλές που προέκυψαν από το ενδιαφέρον webinar session που πραγματοποίησε η KANTAR με τη συμμετοχή των Syl Saller, CMO της Diageo και President of The Marketing Society, David Erixon, CMO της Bό, Jane Bloomfield, CGO της Kantar UK&I, Thomas Barta, World leading expert in marketing leadership. Μπορείτε να ακούσετε σε podcast το webinar ή να το δείτε σε video
  • Στις οδηγίες της KANTAR  με τίτλο “COVID-19 checklist for brands περιγράφονται 7 βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν οι εταιρείες  για να παραμείνουν παραγωγικές και σταθερές, σε συνθήκες που διακόπτουν τη συνήθη επιχειρησιακή λειτουργία.
  • H γνωστή διαφημιστική εταιρία Ogilvy, σε μελέτη της μοιράζεται τη μεγάλη εμπειρία της στην Ασία, τόσο από τον COVID-19 όσο και απ’ την παλαιότερη κρίση του ιού SARS. Πρόκειται για μελέτη με πολύτιμα συμπεράσματα,  που χρειάζονται οι μάρκες και οι επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας.
  • Το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας για τις επιπτώσεις του COVID 19 που διεξήχθη μεταξύ 16-20 Μαρτίου 2020 και στο οποίο έλαβαν μέρος 281 εταιρίες κι οργανισμοί. «Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχουσών εταιριών επηρεάστηκε από τις συνέπειες του ιού με αποτέλεσμα να αναμένουν μείωση των προβλεπόμενων εσόδων τους. Αντίθετα, οι εταιρίες που ανέφεραν ότι δεν έχουν μέχρι στιγμής επηρεαστεί από το ξέσπασμα του COVID-19 απάντησαν πως προσβλέπουν ακόμη και σε μια πιθανή αύξηση των εσόδων. Οι εταιρίες αυτές δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων και ποτών, της τεχνολογίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός, πως οι περισσότερες από τις μικρού μεγέθους εταιρίες (<50 εργαζομένους), αναμένουν σημαντική μείωση των εσόδων τους κατά 50% και παραπάνω».Εάν έχετε διάθεση για μια συγκριτική μελέτη, μπορείτε να διαβάσετε τα 5 βασικά συμπεράσματα από  αντίστοιχη έρευνα που έτρεξε το Αμερικανικό Επιμελητήριο της Ν. Κίνας για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού εκεί.
  • To adage.com δημοσιεύει επίσης έναν «κατάλογο – οδηγό» με τις κινήσεις των brand στην εποχή του κορωνοϊού. Τα παραδείγματα από ενέργειες που πραγματοποιούν κάποιες από τις σημαντικότερες εταιρείες του κόσμου, ανανεώνονται συνεχώς.
  • Η επόμενη μέρα θα υπάρξει. H trendwatcing στο report της παρουσιάζει μια σειρά από τάσεις που παρακολουθούν εδώ και μερικά χρόνια και που θεωρούν ότι θα επιταχυνθούν από την κρίση του κορωνοϊού.