Η έρευνα πραγματοποιείται σε συνεργασία με 22 εθνικούς συνδέσμους, μεταξύ των οποίων και ο ΣΔΕ και στόχο έχει  να συγκεντρώσει στοιχεία τόσο για τους ίδιους τους ανθρώπους του κλάδου, όσο και για την αντίληψή τους για τη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη στην αγορά μας. Θα αποτυπώσει αν οι εργαζόμενοι στο marketing και την επικοινωνία αισθάνονται ότι «ανήκουν», κατά πόσο νιώθουν ότι είναι οργανικό κομμάτι χωρίς αστερίσκους, χωρίς να πρέπει να κρύψουν σημάδια, πεποιθήσεις, απόψεις, χωρίς να πρέπει να παλέψουν με βαθιά ριζωμένα στερεότυπα και ακόμα, αν θεωρούν ότι σημειώνεται πρόοδος.

Η έρευνα ΔΕΝ αποσκοπεί στο να στιγματιστούν αγορές, brands, οργανισμοί και κοινωνίες. Κανείς δεν θέλει να «κουνήσει το δάχτυλο» σε κανέναν. Δεν είναι ένας άτυπος διαγωνισμός μεταξύ εταιριών, μαρκών, χωρών, εθνικών συνδέσμων. Γι’ αυτό και θα είναι απολύτως ανώνυμη και θα δίνει τη δυνατότητα να μην απαντήσει κάποιος τις ερωτήσεις που δεν επιθυμεί.

  • Την έρευνα διεξάγει η KANTAR. Το link με το ερωτηματολόγιο θα είναι ανοιχτό  μέχρι τις 31 Ιουλίου 2021.
  • H έρευνα είναι απολύτως ανώνυμη και δίνει τη δυνατότητα να μην απαντήσει κάποιος τις ερωτήσεις που δεν επιθυμεί.
  • Στην Ελλάδα την έρευνα υποστηρίζει η ΕΔΕΕ και οι εκδοτικοί οργανισμοί BOUSSIAS & DIRECTION Business Network.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο την έρευνα υποστηρίζουν η νέα Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιστικών Εταιριών (VoxComm), η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών (EACA), τα γνωστά στον κλάδο μας Campaign & Advertising Week, οι διοργανώσεις Cannes Lions, The Effies  και άλλοι φορείς, υπογραμμίζοντας την σπουδαιότητα του εγχειρήματος και ενώνοντας δυνάμεις για την επίτευξη του στόχου της έρευνας που είναι
  • Το ερωτηματολόγιο μπορούν να συμπληρώσουν όλοι όσοι εργάζονται στο marketing και την επικοινωνία είτε από την πλευρά των διαφημιζόμενων, είτε από την πλευρά των agencies (advertising, media, production, digital κλπ), είτε από την πλευρά των Μέσων (media, tech κλπ), ανεξάρτητα από προϋπηρεσία και θέση.

Το μεγάλο στοίχημα είναι να μπορέσουμε όλοι μαζί να διαδώσουμε το νέο, ώστε να συμπληρωθούν τα απαραίτητα ερωτηματολόγια που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να συμπεριληφθεί στο μετρήσιμο δείγμα για το οποίο θα υπάρξει αναλυτικό report.

H διαφορετικότητα και η ισότιμη ένταξη είναι σοβαρά και πολύπλοκα θέματα που δεν εξαντλούνται στην αναλογία γυναικών/ανδρών που εργάζονται στα τμήματα marketing και επικοινωνίας των εταιριών. Είναι απαραίτητο να υπερβούμε τη φυλετική και μόνο διάσταση (gender diversity) και να συμπεριλάβουμε στη σκέψη μας όλες τις μορφές διαφορετικότητας: τη φυλή και την εθνότητα, την ικανότητα των ατόμων με αναπηρία, τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα φύλου, τη θρησκεία, την ηλικία κλπ.

Ως κλάδος έχουμε τη δύναμη να φέρουμε ριζική αλλαγή. Οφείλουμε να εντάξουμε τη διαφορετικότητα στις ομάδες μας και στις ομάδες των συνεργατών μας, καθώς και να εντάξουμε ουσιαστικά (και όχι ως απεικόνιση) τη διαφορετικότητα και την ισότητα στο δημιουργικό προϊόν μας.

Οι παρακάτω εταιρίες-μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΔΕ υποστηρίζουν ήδη την έρευνα και σας καλούν να την υποστηρίξετε κι εσείς:

ARLA FOODS HELLAS

COSMOTE

DIXONS SEE-ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ

LAMDA DEVELOPMENT

MONDELEZ HELLAS

NESTLE HELLAS

VODAFONE GREECE

Σας καλούμε να συμμετάσχετε  οι ίδι@ κα να παρακινήσετε τις ομάδες σας και τους συνεργάτες σας που ασχολούνται με το marketing και την επικοινωνία να συμμετάσχουν, ώστε να καταφέρουμε να δούμε με στοιχεία πού πραγματικά βρισκόμαστε για να προχωρήσουμε ρεαλιστικά στην υλοποίηση του στόχου για επικοινωνία συμπεριληπτική, χωρίς αποκλεισμούς.

Λάβετε μέρος στην έρευνα! 

Το 2020, στον ΣΔΕ θέσαμε στην κορυφή της ατζέντας μας τα θέματα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης στην επικοινωνία. Ήταν το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που είχε ξεκινήσει ήδη από το 2018. Θεωρώντας ότι ο κλάδος μας είναι από τους πλέον επιδραστικούς, αναγνωρίσαμε και αναλάβαμε την ευθύνη που έχουμε απέναντι στους καταναλωτές και την κοινωνία. Ως θεσμικός φορέας, προωθούμε στη χώρα μας τη συζήτηση όχι μόνο στις εταιρίες – μέλη μας και τα στελέχη τους, αλλά στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας και την Πολιτεία.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που αναλάβαμε:

  1. Πραγματοποίηση του 1ου Breakfast Session ΣΔΕ στις 29/6/2018, όπου τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα επί τάπητος στην Ελλάδα και παρουσιάστηκε ο Οδηγός με θέμα «Προοδευτική απεικόνιση των φύλων στη διαφήμιση»
  2. Δημιουργία blueprint με θέμα «Διαφημίσεις χωρίς στερεότυπα», με πρακτικές οδηγίες για το πώς μπορούν οι μάρκες και οι επαγγελματίες της επικοινωνίας να αναγνωρίζουν και αποφεύγουν τη χρήση στερεοτύπων στις διαφημίσεις
  3. Πραγματοποίηση webinar για τα μέλη του ΣΔΕ στις 12/5/2020 με θέμα «The case for greater diversity and inclusion in marketing» σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων
  4. Δημιουργία του αναλυτικού Οδηγού με θέμα «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη»
  5. Αιγίδα στο 2ο Diversity in Business Conference που πραγματοποιήθηκε στις 25/9/2020. Μέλος του Δ.Σ. του ΣΔΕ  απηύθυνε χαιρετισμό, θέτοντας τις βασικές παραμέτρους του θέματος όσον αφορά στην επικοινωνία
  6. Πραγματοποίηση του 5ου Breakfast Session ΣΔΕ στις 22/10/2020 με θέμα «Diversity & Inclusion: challenges and opportunities»
  7. Συστηματική παρακολούθηση και άντληση πολύτιμων γνώσεων από την “Unstereotype Alliance”
  8. Σχεδιασμός και υλοποίηση:
  • εκτεταμένου πλάνου διανομής του Οδηγού «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη» σε φορείς που σχετίζονται με το θέμα ή/και μπορούν να συμβάλλουν
  • εκτεταμένου πλάνου δημοσιότητας για όλες τις ενέργειές μας, με απώτερο σκοπό την προώθηση του θέματος από τα Μέσα
  1. Αποστολή στα μέλη μας του Οδηγού “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process”.
  2. Πρώτη παγκόσμια έρευνα για τη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη στον ευρύτερο κλάδο του marketing και της επικοινωνίας με συμμετοχή της Ελλάδας.

Είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο στην προσπάθεια αυτή την οποία συνεχίζουμε.

Η  WFA προχωρά σε συνεργασία με 22 εθνικούς συνδέσμους, μεταξύ των οποίων και ο ΣΔΕ, στην πρώτη παγκόσμια έρευνα που στόχο έχει να αποτυπώσει πόσο συμπεριληπτικός είναι ο κλάδος του marketing και της επικοινωνίας.

Η έρευνα θα συγκεντρώσει στοιχεία τόσο για τους ίδιους τους ανθρώπους που τον στελεχώνουν, όσο και την αντίληψή τους για τη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη στην αγορά μας. Θα αποτυπώσει αν οι εργαζόμενοι στον κλάδο μας αισθάνονται ότι «ανήκουν», κατά πόσο νιώθουν ότι είναι οργανικό κομμάτι χωρίς αστερίσκους, χωρίς να πρέπει να κρύψουν σημάδια, πεποιθήσεις, απόψεις, χωρίς να πρέπει να παλέψουν με βαθιά ριζωμένα στερεότυπα και ακόμα, αν θεωρούν ότι σημειώνεται πρόοδος.

Η έρευνα ΔΕΝ αποσκοπεί στο να στιγματιστούν αγορές, brands, οργανισμοί και κοινωνίες. Κανείς δεν θέλει να «κουνήσει το δάχτυλο» σε κανέναν. Δεν είναι ένας άτυπος διαγωνισμός μεταξύ εταιριών, μαρκών, χωρών, εθνικών συνδέσμων. Γι’ αυτό και θα είναι απολύτως ανώνυμη και θα δίνει τη δυνατότητα να μην απαντήσει κάποιος τις ερωτήσεις που δεν επιθυμεί.

  • Την έρευνα θα διεξαγάγει η KANTAR. Το link με το ερωτηματολόγιο θα είναι ανοιχτό στην Ελλάδα από τις 22 Ιουνίου μέχρι και τις 2 Ιουλίου 2021.
  • Στην Ελλάδα την έρευνα υποστηρίζει η ΕΔΕΕ.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο την έρευνα υποστηρίζουν η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιστικών Εταιριών (EACA), η VoxComm, η νέα Παγκόσμια Ένωση Διαφημιστικών Εταιριών και το γνωστό στον κλάδο μας Campaign, υπογραμμίζοντας την σπουδαιότητα του εγχειρήματος και ενώνοντας δυνάμεις για την επίτευξη του στόχου της έρευνας που είναι να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο και πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα!
  • Το ερωτηματολόγιο μπορούν να συμπληρώσουν όλοι όσοι εργάζονται στο marketing και την επικοινωνία είτε από την πλευρά των διαφημιζόμενων, είτε από την πλευρά των agencies (advertising, media, production, digital κλπ), είτε από την πλευρά των Μέσων (media, tech κλπ), ανεξάρτητα από προϋπηρεσία και θέση.

Το μεγάλο στοίχημα είναι να μπορέσουμε όλοι μαζί να διαδώσουμε το νέο, ώστε να συμπληρωθούν τα απαραίτητα ερωτηματολόγια που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να συμπεριληφθεί στο μετρήσιμο δείγμα για το οποίο θα υπάρξει αναλυτικό report.

H διαφορετικότητα και η ισότιμη ένταξη είναι σοβαρά και πολύπλοκα θέματα που δεν εξαντλούνται στην αναλογία γυναικών/ανδρών που εργάζονται στα τμήματα marketing και επικοινωνίας των εταιριών. Είναι απαραίτητο να υπερβούμε τη φυλετική και μόνο διάσταση (gender diversity) και να συμπεριλάβουμε στη σκέψη μας όλες τις μορφές διαφορετικότητας: τη φυλή και την εθνότητα, την ικανότητα των ατόμων με αναπηρία, τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα φύλου, τη θρησκεία, την ηλικία κλπ.

Ως κλάδος έχουμε τη δύναμη να φέρουμε ριζική αλλαγή. Οφείλουμε να εντάξουμε τη διαφορετικότητα στις ομάδες μας και στις ομάδες των συνεργατών μας, καθώς και να εντάξουμε ουσιαστικά (και όχι ως απεικόνιση) τη διαφορετικότητα και την ισότητα στο δημιουργικό προϊόν μας.

Οι παρακάτω εταιρίες-μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΔΕ υποστηρίζουν ήδη την έρευνα και σας καλούν να την υποστηρίξετε κι εσείς:

ARLA FOODS HELLAS

COSMOTE

DIXONS SEE-ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ

LAMDA DEVELOPMENT

MONDELEZ HELLAS

NESTLE HELLAS

VODAFONE GREECE

Σας καλούμε να συμμετάσχετε οι ίδι@ κα να παρακινήσετε τις ομάδες σας και τους συνεργάτες σας στα agencies να συμμετάσχουν, ώστε να καταφέρουμε να δούμε με στοιχεία πού πραγματικά βρισκόμαστε για να προχωρήσουμε ρεαλιστικά στην υλοποίηση του στόχου για επικοινωνία συμπεριληπτική, χωρίς αποκλεισμούς.

Η προσπάθειά μας ώστε η επικοινωνία να γίνει συμπεριληπτική, να αντικατοπτρίζει καλύτερα τον πραγματικό κόσμο και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους συνεχίζεται!

Πιστεύουμε βαθιά ότι ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η ισότιμη ένταξη/αντιπροσώπευση/παρουσίαση όσον αφορά στα εσωτερικά και εξωτερικά κοινά, είναι θέμα εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο για την κοινωνία, αλλά και για την εικόνα, την ανάπτυξη και τη διαφοροποίηση  μαρκών και εταιρειών.

Μοιραζόμαστε τον νέο Οδηγό “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process” που δημιουργήθηκε από την Diversity & Inclusion Task Force της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων. Περιλαμβάνει καλές πρακτικές και πολύτιμες γνώσεις για το πώς μπορεί κάθε εταιρία να βελτιώσει την εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία της, έτσι ώστε οι μυριάδες καταναλωτών, εργαζομένων και συνεργατών που αποτελούν το κάθε brand να νιώθουν ότι πραγματικά εκπροσωπούνται. Ο Οδηγός αποτυπώνει 12 «κομβικά» σημεία-σταθμούς κατά τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας. Για κάθε ένα από τα παραπάνω σημεία, θέτει μια ερώτηση (και πολλά υποερωτήματα) που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι marketers.

Ανεξάρτητα από το σημείο στο οποίο βρίσκεστε στο ταξίδι της διαφορετικότητας και της δίκαιης εκπροσώπησης, πιστεύουμε ότι μπορεί να σας φανεί χρήσιμος.

Είναι ένα ακόμη βήμα για την επίτευξη της συμπερίληψης και της ισότιμης ένταξης, ένα ακόμα βήμα για τον κλάδο και τις μάρκες να αναπτυχθούν, αφήνοντας θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία σε εποχές δύσκολες. Ένα ακόμα βήμα προς το Good Marketing.

Οδηγός “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process” 

Η προσέγγιση του κλάδου μας στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη έχει αναδειχθεί σε μέγα ζήτημα παγκόσμια. Για το λόγο αυτό βρίσκεται στην κορυφή και της δικής μας ατζέντας.  Θεωρούμε απαραίτητο να συμβάλλουμε ώστε η διαφήμιση να γίνει περισσότερο inclusive, να αντικατοπτρίζει καλύτερα τον πραγματικό κόσμο και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Η επιδραστικότητα του κλάδου της επικοινωνίας  επιτείνει την ευθύνη όλων μας.

Η υγειονομική κρίση  κατέστησε ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη ανάληψης δράσης για το θέμα. Στη διάρκεια του 1ου lockdown, στις αρχές του 2020, σημειώθηκε δραματική αύξηση κρουσμάτων ενδοοικογενειακής βίας παγκόσμια, με τα περισσότερα θύματα να είναι γυναίκες και την ίδια στιγμή στον προηγμένο δυτικό κόσμο, οι πολίτες βγήκαν στους δρόμους ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις με αφορμή τη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ από αστυνομικούς. Δεν χαρήκαμε για όλα αυτά, ωστόσο, τόσο τα δεδομένα του 2020, όσο και η πληθώρα ερευνών από όλο τον κόσμο  που αποτυπώνουν το ξεκάθαρο αίτημα των καταναλωτών για μάρκες που παίρνουν θέση για τα μεγάλα θέματα της εποχής, επιβεβαιώνουν ότι αποτελεί μονόδρομο για τις μάρκες η ανάληψη πρωτοβουλιών για έναν κόσμο καλύτερο, χωρίς αποκλεισμούς, με ανοχή στη διαφορετικότητα, ανοιχτό σε όλους.

Ο κύβος ερρίφθη και το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Το special report της Edelman  “Brands and Racial Justice in America” χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η αγορά, η επιλογή  brand με βάση τη στάση που η μάρκα παίρνει για μείζονα ζητήματα, αποτελεί τη νέα κανονικότητα. Περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι- που ανήκουν στη μαύρη φυλή – από όλα σχεδόν τα agencies των Η.Π.Α. υπέγραψαν μία ανοιχτή επιστολή με την οποία καλούν τους επικεφαλής των εταιρειών τους να λάβουν θέση ενάντια στον ρατσισμό. Και πολλά ακόμα παραδείγματα επιβεβαιώνουν ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρείται μια συστράτευση δυνάμεων για την επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.

Για τον ΣΔΕ, ο Οδηγός «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη» είναι η φυσική συνέχεια και το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που έχει ξεκινήσει μερικά χρόνια πριν.

Έχουμε την ευκαιρία να αφήσουμε το θετικό μας αποτύπωμα στην κοινωνία. Ας ξεκινήσουμε συζητώντας με τις ομάδες και τους συνεργάτες μας. Ας μιλήσουμε ανοιχτά, ας μοιραστούμε φόβους & ανησυχίες, ας διαφωνήσουμε, ας συμφωνήσουμε. Θα έχουμε κάνει το πρώτο βήμα.

Οδηγός «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη».