Τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε remotely σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας, webinar στο οποίο παρουσιάστηκε και συζητήθηκε σφαιρικά το θέμα της διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης στο marketing και την επικοινωνία: από τη σκοπιά του θεσμικού φορέα, των εργαζομένων στον κλάδο, των καταναλωτών/καταναλωτριών και των marketers.
Αφορμή για τη διεξαγωγή του webinar, υπήρξαν τα εληνικά ευρήματα από την 1η παγκόσμια ποσοστική έρευνα DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία έτρεξε σε 27 χώρες η KANTAR. Ειδικά για το webinar αυτό, η KANTAR Ελλάδας πραγματοποίησε 2 focus groups με καταναλωτές και καταναλώτριες, προσθέτοντας έτσι στη συζήτηση και ποιοτικά στοιχεία από την ελληνική αγορά.
Kαλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες, o Πρόεδρος του ΣΔΕ, κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, έκανε λόγο για ένα «ξεχωριστό webinar, υπό την έννοια ότι δεν απευθύνεται μόνο σε στελέχη εταιριών – μελών του Συνδέσμου, αλλά σ’ ολόκληρη την αγορά. Από την πρώτη στιγμή που ασχοληθήκαμε με το θέμα, καλέσαμε σε…συστράτευση όλη την αγορά κι όχι μόνο. Ενημερώσαμε την Πολιτεία και κάθε θεσμικό φορέα. Και το πράξαμε όχι απλά και μόνο για να γίνουν κοινωνοί των πρωτοβουλιών και των δράσεων του ΣΔΕ, αλλά γιατί τα ζητήματα της Διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης είναι επί της ουσίας ζητήματα σεβασμού και ισότητας και αγγίζουν τον πυρήνα των ατομικών δικαιωμάτων».
H Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, κ. Νερίνα Κομιώτη, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και τις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Σύνδεσμο ήδη από το 2018, προκειμένου, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, οι συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν σε αυτές τη δική τους εταιρία ή να βρουν χρήσιμα insights για να ξεκινήσουν. Σημείωσε ακόμη ότι σε παγκόσμιο επίπεδο πραγματοποιούνται συνεργασίες για την επίτευξη του στόχου που, δεν είναι άλλος από την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας. Τέλος, επεσήμανε ότι η επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αποτελεί πλέον για πολλές εταιρίες, βασική επιχειρησιακή λειτουργία, ενώ ολοένα περισσότερα brands γίνονται force for good.
Στη συνέχεια, η κ. Λέλα Χαραυγή, Chief Growth Officer, Insights Division της KANTAR, αναφέρθηκε στα κύρια ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας από την ελληνική αγορά, ενώ η κ. Έφη Γριμάνη, Brand Strategy, Insights Division της KANTAR, περνώντας στην παρουσίαση των ποιοτικών ευρημάτων, εξήγησε ότι πρόκειται για απόψεις και αντιλήψεις των καταναλωτών για τα θέματα της Ισότιμης Ένταξης και της Διαφορετικότητας, όπως έχουν καταγραφεί από διάφορες έρευνες που η εταιρία έχει κατά καιρούς πραγματοποιήσει, σε συνδυασμό με τα δεδομένα που αντλήθηκαν από τη διεξαγωγή 2 focus groups με ανθρώπους ηλικίας 25-55 ετών.
Στην παρουσίασή της, η κ. Μαριάνα Κορδοπάτη, μέλος του Δ.Σ. του ΣΔΕ, δήλωσε εξαρχής ότι η διαφορετικότητα είναι στον πυρήνα της δουλειάς των marketers και ότι «θα πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις ελλιπείς, περιοριστικές εικόνες για το ποιος είναι ο άνθρωπος στον οποίο απευθυνόμαστε. Να διευρύνουμε τον ορίζοντα και την εικόνα, σπάζοντας τα δόγματα του μαζικού μάρκετινγκ και των παραδοσιακών κατηγοριοποιήσεων καταναλωτών». Σημείωσε πως η διαφήμιση σήμερα, βρίθει στερεοτύπων – με απουσία ή λανθασμένη εκπροσώπηση σε όλο το φάσμα της διαφορετικότητας. Ακόμη, μοιράστηκε καμπάνιες και ενέργειες-πρότυπα σεβασμού της διαφορετικότητας και, τέλος, τόνισε πως η ενασχόληση των brands με τη διαφορετικότητα είναι force for good and force for growth.
Το webinar παρακολούθησαν περισσότερα από 120 στελέχη που είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να καταθέσουν απόψεις, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.