Για τον ΣΔΕ, ο νέος οδηγός της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων «A Marketer’s Approach to Diversity and Inclusion» είναι η φυσική συνέχεια και το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που έχει ξεκινήσει μερικά χρόνια πριν. Από το 2018 αγκαλιάσαμε τη διεθνή πρωτοβουλία “Unstereotype Alliance” και μιλήσαμε διεξοδικά για το θέμα των στερεοτύπων στη διαφήμιση τόσο σε συναντήσεις, όσο και μέσα από τον Οδηγό και το blueprint για την “Προοδευτική Απεικόνιση των Φύλων στη Διαφήμιση”.

Η υγειονομική κρίση  κατέστησε επιτακτική την ανάγκη ανάληψης δράσης για το θέμα. Στη διάρκεια του lockdown, σημειώθηκε δραματική αύξηση κρουσμάτων ενδοοικογενειακής βίας παγκόσμια, με τα περισσότερα θύματα να είναι γυναίκες και την ίδια στιγμή στον προηγμένο δυτικό κόσμο, οι πολίτες βγήκαν στους δρόμους ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις με αφορμή τη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ από αστυνομικούς. Δεν χαιρόμαστε για όλα αυτά, ωστόσο τόσο τ δεδομένα των τελευταίων μηνών όσο και η πληθώρα ερευνών από όλο τον κόσμο  που αποτυπώνουν το ξεκάθαρο αίτημα των καταναλωτών για μάρκες που παίρνουν θέση για τα μεγάλα θέματα της εποχής, επιβεβαιώνουν ότι αποτελεί μονόδρομο για τις μάρκες η ανάληψη πρωτοβουλιών για έναν κόσμο καλύτερο, χωρίς αποκλεισμούς, με ανοχή στη διαφορετικότητα, ανοιχτό σε όλους.

Η προσέγγιση του κλάδου μας στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη έχει αναδειχθεί σε μέγα ζήτημα παγκόσμια. Για το λόγο αυτό βρίσκεται στην κορυφή και της δικής μας ατζέντας για το 2020.  Θεωρούμε απαραίτητο να συμβάλλουμε ώστε η διαφήμιση να γίνει περισσότερο inclusive, να αντικατοπτρίζει καλύτερα τον πραγματικό κόσμο και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Η επιδραστικότητα του κλάδου της επικοινωνίας  επιτείνει την ευθύνη όλων μας.

Ο κύβος ερρίφθη και το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Το special report της Edelman  “Brands and Racial Justice in America” χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η αγορά, η επιλογή  brand με βάση τη στάση που η μάρκα παίρνει για μείζονα ζητήματα, αποτελεί τη νέα κανονικότητα. Περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι- που ανήκουν στη μαύρη φυλή – από όλα σχεδόν τα agencies των Η.Π.Α. υπέγραψαν μία ανοιχτή επιστολή με την οποία καούν τους επικεφαλής των εταιρειών τους να λάβουν θέση ενάντια στον ρατσισμό. Και πολλά ακόμα παραδείγματα επιβεβαιώνουν ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρείται μια συστράτευση δυνάμεων για την επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.

Τώρα είναι η ευκαιρία να αφήσουμε το θετικό μας αποτύπωμα στην κοινωνία. Ας ξεκινήσουμε συζητώντας με τις ομάδες και τους συνεργάτες μας. Ας μιλήσουμε ανοιχτά, ας μοιραστούμε φόβους & ανησυχίες, ας διαφωνήσουμε, ας συμφωνήσουμε. Θα έχουμε κάνει το πρώτο βήμα. Στον ΣΔΕ, είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο στην προσπάθεια αυτή.

Οδηγός «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη»