Το 2020, στον ΣΔΕ θέσαμε στην κορυφή της ατζέντας μας τα θέματα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης στην επικοινωνία. Ήταν το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που είχε ξεκινήσει ήδη από το 2018. Θεωρώντας ότι ο κλάδος μας είναι από τους πλέον επιδραστικούς, αναγνωρίσαμε και αναλάβαμε την ευθύνη που έχουμε απέναντι στους καταναλωτές και την κοινωνία. Ως θεσμικός φορέας, προωθούμε στη χώρα μας τη συζήτηση όχι μόνο στις εταιρίες – μέλη μας και τα στελέχη τους, αλλά στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας και την Πολιτεία.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που αναλάβαμε:

  1. Πραγματοποίηση του 1ου Breakfast Session ΣΔΕ στις 29/6/2018, όπου τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα επί τάπητος στην Ελλάδα και παρουσιάστηκε ο Οδηγός με θέμα «Προοδευτική απεικόνιση των φύλων στη διαφήμιση»
  2. Δημιουργία blueprint με θέμα «Διαφημίσεις χωρίς στερεότυπα», με πρακτικές οδηγίες για το πώς μπορούν οι μάρκες και οι επαγγελματίες της επικοινωνίας να αναγνωρίζουν και αποφεύγουν τη χρήση στερεοτύπων στις διαφημίσεις
  3. Πραγματοποίηση webinar για τα μέλη του ΣΔΕ στις 12/5/2020 με θέμα «The case for greater diversity and inclusion in marketing» σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων
  4. Δημιουργία του αναλυτικού Οδηγού με θέμα «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη»
  5. Αιγίδα στο 2ο Diversity in Business Conference που πραγματοποιήθηκε στις 25/9/2020. Μέλος του Δ.Σ. του ΣΔΕ  απηύθυνε χαιρετισμό, θέτοντας τις βασικές παραμέτρους του θέματος όσον αφορά στην επικοινωνία
  6. Πραγματοποίηση του 5ου Breakfast Session ΣΔΕ στις 22/10/2020 με θέμα «Diversity & Inclusion: challenges and opportunities»
  7. Συστηματική παρακολούθηση και άντληση πολύτιμων γνώσεων από την “Unstereotype Alliance”
  8. Σχεδιασμός και υλοποίηση:
  • εκτεταμένου πλάνου διανομής του Οδηγού «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη» σε φορείς που σχετίζονται με το θέμα ή/και μπορούν να συμβάλλουν
  • εκτεταμένου πλάνου δημοσιότητας για όλες τις ενέργειές μας, με απώτερο σκοπό την προώθηση του θέματος από τα Μέσα
  1. Αποστολή στα μέλη μας του Οδηγού “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process”.

Είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο στην προσπάθεια αυτή την οποία συνεχίζουμε.

Η προσπάθειά μας ώστε η επικοινωνία να γίνει συμπεριληπτική, να αντικατοπτρίζει καλύτερα τον πραγματικό κόσμο και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους συνεχίζεται!

Πιστεύουμε βαθιά ότι ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η ισότιμη ένταξη/αντιπροσώπευση/παρουσίαση όσον αφορά στα εσωτερικά και εξωτερικά κοινά, είναι θέμα εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο για την κοινωνία, αλλά και για την εικόνα, την ανάπτυξη και τη διαφοροποίηση  μαρκών και εταιρειών.

Μοιραζόμαστε τον νέο Οδηγό “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process” που δημιουργήθηκε από την Diversity & Inclusion Task Force της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων. Περιλαμβάνει καλές πρακτικές και πολύτιμες γνώσεις για το πώς μπορεί κάθε εταιρία να βελτιώσει την εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία της, έτσι ώστε οι μυριάδες καταναλωτών, εργαζομένων και συνεργατών που αποτελούν το κάθε brand να νιώθουν ότι πραγματικά εκπροσωπούνται. Ο Οδηγός αποτυπώνει 12 «κομβικά» σημεία-σταθμούς κατά τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας. Για κάθε ένα από τα παραπάνω σημεία, θέτει μια ερώτηση (και πολλά υποερωτήματα) που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι marketers.

Ανεξάρτητα από το σημείο στο οποίο βρίσκεστε στο ταξίδι της διαφορετικότητας και της δίκαιης εκπροσώπησης, πιστεύουμε ότι μπορεί να σας φανεί χρήσιμος.

Είναι ένα ακόμη βήμα για την επίτευξη της συμπερίληψης και της ισότιμης ένταξης, ένα ακόμα βήμα για τον κλάδο και τις μάρκες να αναπτυχθούν, αφήνοντας θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία σε εποχές δύσκολες. Ένα ακόμα βήμα προς το Good Marketing.

Οδηγός “Diversity & Representation: Guide to potential areas for bias in the creative process” 

Η προσέγγιση του κλάδου μας στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη έχει αναδειχθεί σε μέγα ζήτημα παγκόσμια. Για το λόγο αυτό βρίσκεται στην κορυφή και της δικής μας ατζέντας.  Θεωρούμε απαραίτητο να συμβάλλουμε ώστε η διαφήμιση να γίνει περισσότερο inclusive, να αντικατοπτρίζει καλύτερα τον πραγματικό κόσμο και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Η επιδραστικότητα του κλάδου της επικοινωνίας  επιτείνει την ευθύνη όλων μας.

Η υγειονομική κρίση  κατέστησε ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη ανάληψης δράσης για το θέμα. Στη διάρκεια του 1ου lockdown, στις αρχές του 2020, σημειώθηκε δραματική αύξηση κρουσμάτων ενδοοικογενειακής βίας παγκόσμια, με τα περισσότερα θύματα να είναι γυναίκες και την ίδια στιγμή στον προηγμένο δυτικό κόσμο, οι πολίτες βγήκαν στους δρόμους ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις με αφορμή τη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ από αστυνομικούς. Δεν χαρήκαμε για όλα αυτά, ωστόσο, τόσο τα δεδομένα του 2020, όσο και η πληθώρα ερευνών από όλο τον κόσμο  που αποτυπώνουν το ξεκάθαρο αίτημα των καταναλωτών για μάρκες που παίρνουν θέση για τα μεγάλα θέματα της εποχής, επιβεβαιώνουν ότι αποτελεί μονόδρομο για τις μάρκες η ανάληψη πρωτοβουλιών για έναν κόσμο καλύτερο, χωρίς αποκλεισμούς, με ανοχή στη διαφορετικότητα, ανοιχτό σε όλους.

Ο κύβος ερρίφθη και το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Το special report της Edelman  “Brands and Racial Justice in America” χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η αγορά, η επιλογή  brand με βάση τη στάση που η μάρκα παίρνει για μείζονα ζητήματα, αποτελεί τη νέα κανονικότητα. Περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι- που ανήκουν στη μαύρη φυλή – από όλα σχεδόν τα agencies των Η.Π.Α. υπέγραψαν μία ανοιχτή επιστολή με την οποία καλούν τους επικεφαλής των εταιρειών τους να λάβουν θέση ενάντια στον ρατσισμό. Και πολλά ακόμα παραδείγματα επιβεβαιώνουν ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο επιχειρείται μια συστράτευση δυνάμεων για την επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.

Για τον ΣΔΕ, ο Οδηγός «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη» είναι η φυσική συνέχεια και το επόμενο βήμα μιας διαδρομής που έχει ξεκινήσει μερικά χρόνια πριν.

Έχουμε την ευκαιρία να αφήσουμε το θετικό μας αποτύπωμα στην κοινωνία. Ας ξεκινήσουμε συζητώντας με τις ομάδες και τους συνεργάτες μας. Ας μιλήσουμε ανοιχτά, ας μοιραστούμε φόβους & ανησυχίες, ας διαφωνήσουμε, ας συμφωνήσουμε. Θα έχουμε κάνει το πρώτο βήμα.

Οδηγός «Η προσέγγιση των marketers στη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη».