Στο 7o Digital Session ολοκληρώθηκε η αναλυτική παρουσίαση των αρχών του Global Media Charter
Brand safety – Transparency – Walled Garden – Data Transparency – User Experience
Με το 7ο Digital Session που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019, ολοκληρώθηκε η σε βάθος ενημέρωση των μελών μας για τις 8 αρχές του Global Media Charter, του Παγκόσμιου Χάρτη για τα Διαφημιστικά Μέσα.
Μετά από σύντομη υπενθύμιση των 3 αρχών που είχαν συζητηθεί στο 6ο Digital Session (ad fraud, viewability και third party verification & measurement), η ομάδα Digital του ΣΔΕ, με την πολύτιμη βοήθεια των Ναταλίας Αραβαντινού, Head of Digital, Zenith και Νάσου Ευσταθιάδη, Deputy General Manager, Mindshare, ανέλυσαν τις αρχές του Global Media Charter που αφορούν σε brand safety, διαφάνεια σε όλο το εύρος της αλυσίδας της διαφήμισης, ζητήματα walled garden, data transparency και βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.
Σύμφωνα με πρόσφατη παγκόσμια έρευνα, το brand safety και όλες οι εκφάνσεις αυτού, αποτελούν το ταχύτερα κλιμακούμενο θέμα στην agenda των μελών της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων, καθώς το μη ασφαλές περιεχόμενο θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας μάρκας και είναι τοξικό για τους καταναλωτές.
Η έλλειψη διαφάνειας σε όλο το εύρος της αλυσίδας της διαφήμισης, ειδικά στο programmatic, αφορά τόσο στην επένδυση αυτή καθαυτή (ποιος δηλαδή επωφελείται από τα χρήματα των διαφημιζομένων), όσο και στην εμπιστοσύνη μεταξύ των μερών.
Τα ζητήματα walled garden, που συνδέονται με τις μεγάλες πλατφόρμες, περιορίζουν την πρόσβαση των διαφημιζομένων σε περιεχόμενο και δεδομένα που τους ανήκουν, ενώ παράλληλα τους στερούν την απαραίτητη γνώση για τη διαφημιστική τους δαπάνη σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη είναι προαπαιτούμενο για τη συγκράτηση του ad blocking και για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στη διαφήμιση.
Τέλος, η διαφάνεια και η δεοντολογική ορθότητα στον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των καταναλωτών (τόσο από τους διαφημιζόμενους, όσο και από όλους τους συνεργάτες τους), πέραν της νομικής υποχρέωσης, είναι σημαντικές για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στην ψηφιακή διαφήμιση και στις μάρκες.
Στο session παρουσιάστηκαν και τα αντίστοιχα εξειδικευμένα blueprints που σχεδιάστηκαν για να εξηγήσουν με πολύ απλά λόγια την κάθε αρχή του Global Media Charter, δηλαδή το πρόβλημα και τα βήματα που πρέπει να κάνουν άμεσα οι διαφημιζόμενοι για ένα καλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Όπως ανέφερε η Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, κα Νερίνα Κομιώτη, ο Παγκόσμιος Χάρτης για τα Διαφημιστικά Μέσα, αποτελεί πρωτοβουλία-ορόσημο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων καθώς εντοπίζει τα προβλήματα και προτείνει ενέργειες για τη βελτίωσή τους. Ο Χάρτης ανανεώνεται με βάση τις εξελίξεις, ενώ παράλληλες πρωτοβουλίες όπως η Coalition for Better Ads και η Global Alliance for Responsible Media, με πλήθος συμμετεχόντων εταιρειών και φορέων που συνδέονται με online media, συνεπικουρούν την προσπάθεια για την καλύτερη λειτουργία του ψηφιακού οικοσυστήματος.
Την Ομάδα Digital του ΣΔΕ αποτελούν οι Μαριάνα Κορδοπάτη, Associate Marketing Director South East Europe της P&G, Βάσω Μαργέλου, Υποδιευθύντρια Media και Budgeting Σταθερής και Κινητής Ομίλου Εταιρειών ΟΤΕ, Πάνος Μήλιας, Digital Acceleration Manager της Nestle, Ντέμη Καζάση, Digital Acceleration Manager της Coca-Cola Central & Eastern Europe και Εύη Μπολομύτη, E-Commerce Director της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της WIND, η δημιουργική ομάδα της οποίας σχεδίασε τα blueprints που ακολουθούν.
2. Strict brand safety protection
4. Transparency throughout the supply chain
6. Addressing “walled garden” issues