Τον Δεκέμβριο του 2021, ο ΣΔΕ ανακοίνωσε τις δύο πρώτες εταιρίες-μέλη του, ΙΚΕΑ & ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ-DIXONS SEE, που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία  Planet Pledge στην Ελλάδα. Δύο μεγάλες εταιρίες από το χώρο του λιανεμπορίου που είναι γνωστές και για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια. Και έπεται συνέχεια, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρίες-μέλη του ΣΔΕ εντάσσουν τη βιωσιμότητα στη στρατηγική, την επικοινωνία και στον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας τους.

Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με 17 διεθνή brands και 22 εθνικούς Συνδέσμους σε όλο τον κόσμο και στηρίζουμε το Planet Pledge. Η πρωτοβουλία έχει στόχο να γίνει το marketing κινητήρια δύναμη για την αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών θεμάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.  Οι εταιρίες που στηρίζουν το Pledge (signatories) αξιοποιούν τη δύναμη του marketing για να φέρουν αλλαγή, τόσο εσωτερικά, όσο και στους καταναλωτές. Οι εθνικοί σύνδεσμοι από την πλευρά τους (partners), θα προωθήσουν το πλάνο στις εγχώριες επιχειρήσεις και θα μοιραστούν την παγκόσμια γνώση με τους marketers που επιθυμούν να οδηγήσουν τις εξελίξεις σε θέματα βιωσιμότητας.

Διαβάστε εδώ τη σχετική ανακοίνωση της WFA.

Στον ΣΔΕ πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Βιωσιμότητα είναι ζωτικής σημασίας για τους ανθρώπους, αλλά και για τα brands, καθώς marketing & sustainability συνδέονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Η βιωσιμότητα αποτελεί διεθνώς βασικό πυλώνα του Better Marketing, για το οποίο εργαζόμαστε τα τελευταία χρόνια.

Όπως είπε ο Peter Wright, Former Chief Marketing Officer, IKEA, “If you are a brand, then communicating around  sustainability is the least you have to do. In the next five years, if you haven’t got this base covered, then you’re no longer a brand but a commodity”.

Και όπως είπε ο  Sir David Attenborough  στην ομιλία του στη διάρκεια της Global Marketer Week 2021, “Saving our planet is now a communications challenge”.

Δυστυχώς η επικαιρότητα το καλοκαίρι του 2021 έφερε το θέμα με τον πλέον άγριο τρόπο πιο έντονα στο προσκήνιο. Οι προφανείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης,  τα ολοένα συχνότερα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν ολόκληρο τον πλανήτη και δυστυχώς και την Ελλάδα, πρέπει να μας οδηγήσουν σε μεγαλύτερο προβληματισμό και δράσεις, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Ως θεσμικός φορέας, προωθούμε στη χώρα μας τη συζήτηση όχι μόνο στις εταιρίες – μέλη μας και τα στελέχη τους, αλλά στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει από το 2019:

  1. Διοργάνωση round table discussion τον Οκτώβριο του 2019, στο πλαίσιο της διοργάνωσης των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΣΔΕ. Επιδιώξαμε και υλοποιήσαμε μια ευρύτερη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση γύρω από το θέμα του περιβάλλοντος με τίτλo: «Εταιρική υπευθυνότητα: περιβάλλον ώρα μηδέν».Άνθρωποι από διαφορετικά πεδία μοιράστηκαν την εμπειρία, το όραμα και τους προβληματισμούς τους για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή / κρίση.
  2. Τον Ιανουάριο 2O21 μοιραστήκαμε με τα μέλη μας τον Οδηγό “Marketing & Sustainability. How marketers can reconcile the consumption conundum. Πάρα πολλές εταιρίες, από διαφορετικούς τομείς της αγοράς σε όλο τον κόσμο, έχουν ήδη προχωρήσει σε ενέργειες που σχετίζονται με τους 17 στόχους βιωσιμότητας του ΟΗΕ. Ωστόσο, ειδικά το marketing, ως consumption driver, θεωρείται ότι έρχεται σε αντίθεση με τον στόχο 12 που προωθεί την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή. Αν το marketing συμβάλλει σε υπερπαραγωγή και υπερκατανάλωση, τότε υπονομεύει ακόμα τους στόχους 13, 14 & 15, που σχετίζονται με το κλίμα και τη ζωή στο νερό και στη στεριά αντίστοιχα. Αυτή ακριβώς είναι η “σπαζοκεφαλιά” που καλείται το σύγχρονο marketing να επιλύσει. Από “consumption driver” που λειτουργεί επιβαρυντικά για τον πλανήτη, να μετατραπεί σε καταλύτη για έναν πιο βιώσιμο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Και αυτός είναι ο βασικός στόχος του Planet Pledge.
  3. Ακολούθως, στελέχη από εταιρίες – μέλη του ΣΔΕ παρακολούθησαν το εξειδικευμένο webinar που σχεδίασε η Παγκόσμια Ομοσπονδία με θέμα:  “Spotlight on sustainability around the world”. Στο webinar παρουσιάστηκαν insights για το τι σημαίνει βιωσιμότητα σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Ο εισηγητής εστίασε  τόσο σε brands που “σκοράρουν” καλά στο ζήτημα αυτό, αλλά και σε άλλα που δεν είχαν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ακόμη, δόθηκαν πρακτικές συμβουλές για το πώς οι επικεφαλής των μαρκών μπορούν να προωθήσουν τη βιωσιμότητα μέσα από την επικοινωνία.
  1. Τον Φεβρουάριο και το Μάρτιο 2021 ο ΣΔΕ πήρε μέρος στην Παγκόσμια Έρευνα της WFA “Sustainability and Marketing”.  Χάρη στη συμμετοχή των Ελλήνων marketers, πετύχαμε να είναι η Ελλάδα μέσα στο μετρήσιμο δείγμα και να λάβουμε ξεχωριστό report για την ελληνική αγορά!

 

  1. Τον Σεπτέμβριο του 2021, ανακοινώθηκε ότι o ΣΔΕ στηρίζει το WFA Planet Pledge. Πρόκειται για πρωτοβουλία που γεννήθηκε μέσα από την Παγκόσμια Έρευνα της WFA “Sustainability and Marketing”. Έχει ως στόχο να γίνουν το marketing  και η επικοινωνία κινητήρια δύναμη για την αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών θεμάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Γι’ αυτό, ενθαρρύνει και βοηθάει τους CMOs να αναλάβουν δράση σε τέσσερεις σημαντικούς τομείς:
  • Να δεσμευτούν στην παγκόσμια καμπάνια Race to Zero
  • Να ενισχύσουν την ικανότητα των τμημάτων marketing να ηγηθούν της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, προσφέροντας εργαλεία και καθοδήγηση τόσο στις ομάδες τους και στα συνεργαζόμενα agencies
  • Να αξιοποιήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και του marketing, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη πιο βιώσιμης συμπεριφοράς από τους καταναλωτές
  • Να ενισχύσουν τη δημιουργία ενός αξιόπιστου marketing & communication environment, όπου οι ισχυρισμοί περί βιωσιμότητας θα είναι τεκμηριωμένοι, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα brands