Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023, ο ΣΔΕ, με την πολύτιμη συνεργασία της KANTAR Hellas, πραγματοποίησε webinar με θέμα τη Βιωσιμότητα και το ρόλο που καλείται να παίξει το Marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, εν μέσω αυξανόμενων αντιξοοτήτων και πολλαπλών κρίσεων.
Το webinar έρχεται να προστεθεί στον μεγάλο αριθμό δράσεων που ο ΣΔΕ έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια για θέματα βιωσιμότητας, μεταξύ των οποίων η υποστήριξη από το 2021 του Planet Pledge της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) στην Ελλάδα και η επίτευξη μηδενικού waste τροφίμων και ανακυκλώσιμων υλικών στο Global Marketer Conference 2022
Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης στον χαιρετισμό του μίλησε για “Ένα ακόμα ξεχωριστό webinar, υπό την έννοια ότι δεν απευθύνεται μόνο σε στελέχη εταιριών – μελών του Συνδέσμου, όπως γίνεται συνήθως, αλλά σε όλους τους διαφημιζόμενους. Κι αυτό, όχι μόνο για να γίνουν κοινωνοί των πρωτοβουλιών και των δράσεων του ΣΔΕ και να εμπνευστούν, αλλά για να πετύχουμε τη συστράτευση που απαιτείται για τη βιωσιμότητα και την προστασία της ζωής στον πλανήτη και, για να φτάσουμε στα καθ’ ημάς, τη μακροημέρευση των επιχειρήσεων και των brands.”
H Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, κ. Νερίνα Κομιώτη, αναφέρθηκε εν συντομία στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και τις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Σύνδεσμο ήδη από το 2019 για την προώθηση της βιωσιμότητας στο marketing και την επικοινωνία. Στη συνέχεια ανέπτυξε τους λόγους που η βιωσιμότητα απασχολεί καταναλωτές, επενδυτές, CEOs και εργαζομένους και ανέλυσε τις προκλήσεις και τα εμπόδια που υπάρχουν στην περίοδο πολλαπλών κρίσεων που διανύουμε, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν τις προτεραιότητες των οργανισμών διακόπτοντας ή αναστέλλοντας τις προσπάθειες που έχουν ήδη κάνει στον τομέα της βιωσιμότητας τα τελευταία χρόνια. Κλείνοντας, τόνισε ότι το Marketing μπορεί να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και παρέθεσε τα λόγια του Sir David Attenborough “Η σωτηρία του πλανήτη είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό επικοινωνιακό θέμα”. Η κυρία Κομιώτη έκλεισε λέγοντας ότι “Οι marketers μπορούν να εμπνεύσουν τους ανθρώπους, τις ομάδες τους και τους καταναλωτές, προς το όραμα ενός βιώσιμου πλανήτη και να αλλάξουν την καταναλωτική συμπεριφορά σε πολύ μεγάλη κλίμακα, επιταχύνοντας τη μετάβαση προς την πράσινη οικονομία ”
Ιδιαίτερη αξία πρόσθεσε ο χαιρετισμός του κ. Stephan Loerke, CEO της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) ο οποίος, επιβεβαιώνοντας την πίστη του στη δύναμη του marketing, μεταξύ άλλων είπε: “Oι δεσμεύσεις ESG δεν είναι φιλανθρωπικές δράσεις. Είναι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν τα brands, οι οποίες είναι σημαντικές για τους ανθρώπους και τους καταναλωτές και οι marketers δεν έχουν την επιλογή έτσι απλά να τις εγκαταλείψουν. Πιστεύω ότι, μέσα σε αυτή την «πολυ-κρίση», εταιρείες και brands που θα τηρήσουν τις ESG δεσμεύσεις τους, θα ξεχωρίσουν και θα κερδίσουν στην αγορά. Αντίθετα, όσες απομακρυνθούν από αυτές θα φανούν αναξιόπιστες, θέτοντας σε κίνδυνο τη φήμη των brands”.
Η Λέλα Χαραυγή Head of Business Development & Marketing, Kantar μίλησε για την αυξανόμενη ευαισθησία των καταναλωτών απέναντι στη βιωσιμότητα και τη διάθεσή τους να συμβάλλουν καθώς η κλιματική κρίση τους επηρεάζει πλέον προσωπικά. Τα εμπόδια που τους απομακρύνουν από τις πιο sustainable επιλογές μαρκών είναι η τιμή των πιο «πράσινων» προϊόντων, η ελλιπής ενημέρωση σχετικά με τα οφέλη και τη διαθεσιμότητα αυτών των προϊόντων καθώς και η δυσπιστία απέναντι στις δηλώσεις βιωσιμότητας των εταιρειών. Είναι επομένως αναγκαίο οι εταιρίες να περάσουν οι εταιρείες από την φιλοδοξία στην πράξη (from ambition to action).
Η Έφη Γριμάνη Client Manager, Qualitative Practice, Kantar έθεσε το θέμα του ότι για να είναι meaningful και engaging o τρόπος με τον οποίο οι μάρκες επικοινωνούν τα μηνύματα τους σχετικά με την βιωσιμότητα, θα πρέπει να πάρουν υπόψη τους την διαφορετική νοοτροπία και ανάγκες της κάθε γενιάς. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο, ανέλυσε τη στάση των διαφορετικών γενεών απέναντι στη βιωσιμότητα (Gen Z, Millennials, Gen X, Baby Boomers) και έδωσε insights για τον τρόπο σκέψης και δράσης τους και για το πώς μπορούμε να τις προσεγγίζουμε επικοινωνιακά για θέματα βιωσιμότητας
Στην παρουσίασή της, η Ματίνα Σγαρδέλη, Communications & Events Director στον ΣΔΕ, ανέπτυξε τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιούν οι Έλληνες marketers στο ταξίδι ενίσχυσης της βιωσιμότητας, όπως την πρωτοβουλία Planet Pledge που σκοπό έχει να ενδυναμώσει τις ομάδες marketing για την προώθηση της βιωσιμότητας, τόσο εσωτερικά όσο και προς τους καταναλωτές, καθώς και τον Οδηγό Global Guidance on Environmental Claims, ένα πολύτιμο εργαλείο για να είναι βέβαιοι οι marketers ότι χρησιμοποιούν σωστά περιβαλλοντικά claims, αποφεύγοντας τις παγίδες του Green-washing και του Green-hushing.
Κλείνοντας ο κ. Αντωνιάδης επεσήμανε ότι ενώ όλες οι επιχειρήσεις οφείλουν να λειτουργούν με γνώμονα τις βιώσιμες πρακτικές, η επικοινωνία μίας κλιματικής ατζέντας δεν ταιριάζει σε όλες τις εταιρείες και τόνισε ότι θα πρέπει να είναι αυθεντική και να ταιριάζει στο DNA και τις πρακτικές της μάρκας ή του οργανισμού.
Δείτε εδώ το webinar.