Η L’Oréal Hellas και η Pernod Ricard Hellas έγιναν υποστηρικτές του Planet Pledge στην Ελλάδα και δεσμεύτηκαν να κάνουν το marketing δύναμη θετικής αλλαγής για το περιβάλλον.

Το Planet Pledge αποτελεί μία παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA, στην οποία  συμμετέχουν 38 διεθνή brands και 27 εθνικοί Σύνδεσμοι, μεταξύ των οποίων και ο ΣΔΕ. Στην Ελλάδα, 10 εταιρείες είναι ήδη #partoftheplan: ARLA, DANONE, ΙΚΕΑ, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, L’OREAL, MASTERCARD, PEPSICO, PERNOD RICARD, UNILEVER & VODAFONE.

Τιμητικό βραβείο έλαβε ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος στα  «Circular Economy Awards 2023», η απονομή των οποίων έγινε τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2023.

Ο ΣΔΕ βραβεύτηκε για τις ενέργειες μηδενισμού της σπατάλης τροφίμων και επεξεργάσιμων αποβλήτων στο WFA Global Marketer Conference 2022, το οποίο έγινε έτσι το πρώτο Zero Wasted Event στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά:

  1. 300 μερίδες φαγητό, αναψυκτικά, μπύρες και ελαιόλαδο που δεν καταναλώθηκαν στο Συνέδριο και στο Επίσημο Δείπνο της διοργάνωσης, δόθηκαν στη MKO “ΦΑΡΟΣ ΕΛΠΙΔΑΣ”.
  2. 175kg οργανικά απορρίμματα μετατράπηκαν σε 96kg λίπασμα.
  3. 195kg γυαλί, πλαστικό, μέταλλο και χαρτί ανακυκλώθηκαν πλήρως.
  4. Ακόμα και τα αποτσίγαρα συλλέχθηκαν και δόθηκαν για επεξεργασία και αναβάθμιση σε δευτερογενές στερεό καύσιμο.

Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την παραλαβή του βραβείου, δήλωσε: «Στο GMC 2022 καταφέραμε να κάνουμε πράξη όλα όσα πρεσβεύουμε στο πλαίσιο του Better Marketing σχετικά με τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία. Ευχαριστούμε το Just go Zero by POLYGREEN & το ΜΠΟΡΟΥΜΕ, για τη δυνατότητα που μας έδωσαν να υλοποιήσουμε το όραμά μας και την Boussias Events για την ανάδειξη της προσπάθειας».

Διαβάστε την έκθεση Sustainable Marketing 2030 – A sustainable growth framework for marketing” με τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποίησε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA). Αν ενδιαφέρεστε για το global report και δεν είστε μέλος του ΣΔΕ, επικοινωνήστε μαζί μας: matina.sgardeli@sde.gr, κα Ματίνα Σγαρδέλη.

Η Vodafone Ελλάδας συμμετέχει στην παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA για το περιβάλλον ανεβάζοντας σε 8 τις εταιρείες που έχουν δεσμευτεί να κάνουν το marketing δύναμη θετικής αλλαγής στο κομμάτι της βιωσιμότητας και ενισχύοντας τη φωνή της πρωτοβουλίας στην ελληνική αγορά.

Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023, ο ΣΔΕ, με την πολύτιμη συνεργασία της KANTAR Hellas, πραγματοποίησε webinar  με θέμα τη Βιωσιμότητα και το ρόλο που καλείται να παίξει το Marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, εν μέσω αυξανόμενων αντιξοοτήτων και πολλαπλών κρίσεων.

Το webinar έρχεται να προστεθεί στον μεγάλο αριθμό δράσεων που ο ΣΔΕ έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια για θέματα βιωσιμότητας, μεταξύ των οποίων η υποστήριξη από το 2021 του Planet Pledge της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) στην Ελλάδα και η επίτευξη μηδενικού waste τροφίμων και ανακυκλώσιμων υλικών στο Global Marketer Conference 2022

Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης στον χαιρετισμό του μίλησε για “Ένα ακόμα ξεχωριστό webinar, υπό την έννοια ότι δεν απευθύνεται μόνο σε στελέχη εταιριών – μελών του Συνδέσμου, όπως γίνεται συνήθως, αλλά σε όλους τους διαφημιζόμενους. Κι αυτό, όχι μόνο για να γίνουν κοινωνοί των πρωτοβουλιών και των δράσεων του ΣΔΕ και να εμπνευστούν, αλλά για να πετύχουμε τη συστράτευση που απαιτείται για τη βιωσιμότητα  και την προστασία της ζωής στον πλανήτη και, για να φτάσουμε στα καθ’ ημάς, τη μακροημέρευση των επιχειρήσεων και των brands.”

H Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, κ. Νερίνα Κομιώτη, αναφέρθηκε εν συντομία στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και τις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Σύνδεσμο ήδη από το 2019 για την προώθηση της βιωσιμότητας στο marketing και την επικοινωνία. Στη συνέχεια ανέπτυξε τους λόγους που η βιωσιμότητα απασχολεί καταναλωτές, επενδυτές, CEOs και εργαζομένους και ανέλυσε τις προκλήσεις και τα εμπόδια που υπάρχουν στην περίοδο πολλαπλών κρίσεων που διανύουμε, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν τις προτεραιότητες των οργανισμών διακόπτοντας ή αναστέλλοντας τις προσπάθειες που έχουν ήδη κάνει στον τομέα της βιωσιμότητας τα τελευταία χρόνια. Κλείνοντας, τόνισε ότι το Marketing μπορεί να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και παρέθεσε τα λόγια του Sir David Attenborough “Η σωτηρία του πλανήτη είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό επικοινωνιακό θέμα”. Η κυρία Κομιώτη έκλεισε λέγοντας ότι “Οι marketers μπορούν να εμπνεύσουν τους ανθρώπους, τις ομάδες τους και τους καταναλωτές, προς το όραμα ενός βιώσιμου πλανήτη και να αλλάξουν την καταναλωτική συμπεριφορά σε πολύ μεγάλη κλίμακα, επιταχύνοντας τη μετάβαση προς την πράσινη οικονομία ”

Ιδιαίτερη αξία πρόσθεσε ο χαιρετισμός του κ. Stephan Loerke, CEO της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) ο οποίος, επιβεβαιώνοντας την πίστη του στη δύναμη του marketing, μεταξύ άλλων είπε: “Oι δεσμεύσεις ESG δεν είναι φιλανθρωπικές δράσεις. Είναι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν τα brands, οι οποίες είναι σημαντικές για τους ανθρώπους και τους καταναλωτές και οι marketers δεν έχουν την επιλογή έτσι απλά να τις εγκαταλείψουν. Πιστεύω ότι, μέσα σε αυτή την «πολυ-κρίση», εταιρείες και brands που θα τηρήσουν τις ESG  δεσμεύσεις τους, θα ξεχωρίσουν και θα κερδίσουν στην αγορά. Αντίθετα, όσες απομακρυνθούν από αυτές θα φανούν αναξιόπιστες, θέτοντας σε κίνδυνο τη φήμη των brands”.

Η Λέλα Χαραυγή Head of Business Development & Marketing, Kantar μίλησε για την αυξανόμενη ευαισθησία των καταναλωτών απέναντι στη βιωσιμότητα και τη διάθεσή τους να συμβάλλουν καθώς η κλιματική κρίση τους επηρεάζει πλέον προσωπικά. Τα εμπόδια που τους απομακρύνουν από τις πιο sustainable επιλογές μαρκών είναι η τιμή των πιο «πράσινων» προϊόντων, η ελλιπής ενημέρωση σχετικά με τα οφέλη και τη διαθεσιμότητα αυτών των προϊόντων καθώς και η δυσπιστία απέναντι στις δηλώσεις βιωσιμότητας των εταιρειών. Είναι επομένως αναγκαίο οι εταιρίες να περάσουν οι εταιρείες από την φιλοδοξία στην πράξη (from ambition to action).

Η Έφη Γριμάνη Client Manager, Qualitative Practice, Kantar έθεσε το θέμα του ότι για να είναι meaningful και engaging o τρόπος με τον οποίο οι μάρκες επικοινωνούν τα μηνύματα τους σχετικά με την βιωσιμότητα, θα πρέπει να πάρουν υπόψη τους την διαφορετική νοοτροπία και ανάγκες της κάθε γενιάς. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο, ανέλυσε τη στάση των διαφορετικών γενεών απέναντι στη βιωσιμότητα (Gen Z, Millennials, Gen X, Baby Boomers) και έδωσε insights για τον τρόπο σκέψης και δράσης τους και για το πώς μπορούμε να τις προσεγγίζουμε επικοινωνιακά για θέματα βιωσιμότητας

Στην παρουσίασή της, η Ματίνα Σγαρδέλη, Communications & Events Director στον ΣΔΕ, ανέπτυξε τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιούν οι Έλληνες marketers στο ταξίδι ενίσχυσης της βιωσιμότητας, όπως την πρωτοβουλία Planet Pledge που σκοπό έχει να ενδυναμώσει τις ομάδες marketing  για την προώθηση της βιωσιμότητας, τόσο εσωτερικά όσο και προς τους καταναλωτές, καθώς και τον Οδηγό Global Guidance on Environmental Claims, ένα πολύτιμο εργαλείο για να είναι βέβαιοι οι marketers ότι χρησιμοποιούν σωστά περιβαλλοντικά claims, αποφεύγοντας τις παγίδες του Green-washing και του Green-hushing.

Κλείνοντας ο κ. Αντωνιάδης επεσήμανε ότι ενώ όλες οι επιχειρήσεις οφείλουν να λειτουργούν με γνώμονα τις βιώσιμες πρακτικές, η επικοινωνία μίας κλιματικής ατζέντας δεν ταιριάζει σε όλες τις εταιρείες και τόνισε ότι  θα πρέπει να είναι αυθεντική και να ταιριάζει στο DNA και τις πρακτικές της μάρκας ή του οργανισμού.

Δείτε εδώ το webinar.

Πέντε ακόμα σημαντικές εταιρείες έγιναν #partoftheplan. Οι ARLA, DANONE, MASTERCARD, PEPSICO & UNILEVER ένωσαν τις δυνάμεις τους με τις εταιρείες ΙΚΕΑ & ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ -που πρώτες υποστήριξαν στην Ελλάδα την παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA για το περιβάλλον “PlanetPledge”- και δεσμεύτηκαν να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

O ΣΔΕ συμμετέχει επίσημα στη σημαντική πρωτοβουλία Planet Pledge της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό δράσεων για θέματα βιωσιμότητας, μεταξύ των οποίων και η διοργάνωση του Global Marketer Conference 2022 με μηδενικό waste τροφίμων και ανακυκλώσιμων υλικών.

 

Λίγα λόγια για το WFA Planet Pledge

Το Planet Pledge αποτελεί μία παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA για να γίνει το marketing δύναμη θετικής αλλαγής για το περιβάλλον, τόσο εσωτερικά στις εταιρείες, όσο και προς τους καταναλωτές που αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Την πρωτοβουλία υποστηρίζουν σήμερα 31 διεθνή brands και 27 εθνικοί Σύνδεσμοι, όπως ο ΣΔΕ.

Συμμετέχοντας στο Planet Pledge, οι CMOs καλούνται να αναλάβουν δράση σε 4 τομείς:

  • Να δεσμευτούν σε κάποιο από τα προγράμματα της παγκόσμιας καμπάνιας Race to Zero των Ηνωμένων Εθνών και να ενθαρρύνουν και τους συνεργάτες τους να κάνουν το ίδιο.
  • Να ενισχύσουν την ικανότητα των τμημάτων marketing να ηγηθούν της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, προσφέροντας στους marketers και στα συνεργαζόμενα agencies εργαλεία και καθοδήγηση.
  • Να αξιοποιήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και του marketing για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αναπτύξουν πιο βιώσιμη συμπεριφορά.
  • Να υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός αξιόπιστου επικοινωνιακού περιβάλλοντος, όπου οι ισχυρισμοί περί βιωσιμότητας θα είναι τεκμηριωμένοι και τα μηνύματα θα εμπνέουν εμπιστοσύνη στους καταναλωτές. Για να βοηθήσει σε αυτό, η WFA έχει εκδώσει τον ειδικό Οδηγό 

”Η βιωσιμότητα και η σχέση της με το marketing και την επικοινωνία, βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του ΣΔΕ, ως ένας από τους βασικούς πυλώνες του Better Marketing, που, εδώ και δύο χρόνια, αποτελεί το purpose του Συνδέσμου. To Planet Pledge είναι μία οργανωμένη προσπάθεια να “χρησιμοποιήσουμε” το marketing για το καλό του πλανήτη και της κοινωνίας. Είμαστε περήφανοι που ήδη 6 σημαντικές εταιρείες στηρίζουν την πρωτοβουλία στην Ελλάδα και ελπίζουμε σύντομα να υποδεχθούμε όλες όσες δρουν ή επιθυμούν να δεσμευτούν προς αυτή την κατεύθυνση” δήλωσε η Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ.

Η περιβαλλοντική κατάσταση έκτακτης ανάγκης και κατά συνέπεια το Planet Pledge είναι παγκόσμια από τη φύση τους, ωστόσο η επιτυχία θα έρθει μόνο μέσω της δημιουργίας κινημάτων και δράσεων σε εθνικό επίπεδο. Χαιρόμαστε που βλέπουμε τον ΣΔΕ στην Ελλάδα να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην ατζέντα για το κλίμα” δήλωσε ο Stephan Loerke, CEO της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA).

Διαβάστε εδώ τον -πρώτο στο είδος του- Οδηγό που σχεδιάστηκε από την WFA για να βοηθήσει τις εταιρείες, ώστε οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στην επικοινωνία τους να είναι αξιόπιστοι, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις ρυθμιστικές αρχές.

Ο Οδηγός που δημιουργήθηκε με αφορμή την πρωτοβουλία Planet Pledge της WFA αλλά και την εντατική  ενασχόληση της Ε.Ε. με το θέμα των “πράσινων” ισχυρισμών στην επικοινωνία, περιλαμβάνει 6 βασικές αρχές αποφυγής του greenwashing και case studies από καμπάνιες του εξωτερικού.

O ΣΔΕ είναι επίσημος υποστηρικτής του Planet Pledge από το 2021.

Τον Δεκέμβριο του 2021, ο ΣΔΕ ανακοίνωσε τις δύο πρώτες εταιρίες-μέλη του, ΙΚΕΑ & ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ-DIXONS SEE, που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία  Planet Pledge στην Ελλάδα. Δύο μεγάλες εταιρίες από το χώρο του λιανεμπορίου που είναι γνωστές και για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια. Και έπεται συνέχεια, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρίες-μέλη του ΣΔΕ εντάσσουν τη βιωσιμότητα στη στρατηγική, την επικοινωνία και στον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας τους.

Ενώσαμε τις δυνάμεις μας με 28 διεθνή brands και 29 εθνικούς Συνδέσμους σε όλο τον κόσμο και στηρίζουμε, ήδη από το 2021, την πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) Planet Pledge. Η πρωτοβουλία έχει στόχο να γίνει το marketing κινητήρια δύναμη για την αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών θεμάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.  Οι εταιρίες που στηρίζουν το Planet Pledge (signatories) αξιοποιούν τη δύναμη του marketing για να φέρουν αλλαγή, τόσο εσωτερικά, όσο και στους καταναλωτές. Οι εθνικοί σύνδεσμοι από την πλευρά τους (partners), καλούνται να προωθήσουν το πλάνο στις εγχώριες επιχειρήσεις και να μοιραστούν την παγκόσμια γνώση με τους marketers που επιθυμούν να οδηγήσουν τις εξελίξεις σε θέματα βιωσιμότητας.

Διαβάστε εδώ τη σχετική ανακοίνωση της WFA.

Μάθετε περισσότερα για το Planet Pledge εδώ και επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε πώς μπορείτε και εσείς να στηρίξετε την πρωτοβουλία στην Ελλάδα.

Στον ΣΔΕ πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Βιωσιμότητα είναι ζωτικής σημασίας για τους ανθρώπους, αλλά και για τα brands, καθώς marketing & sustainability συνδέονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Η βιωσιμότητα αποτελεί διεθνώς βασικό πυλώνα του Better Marketing, για το οποίο εργαζόμαστε τα τελευταία χρόνια.

Όπως είπε ο Peter Wright, Former Chief Marketing Officer, IKEA, “If you are a brand, then communicating around  sustainability is the least you have to do. In the next five years, if you haven’t got this base covered, then you’re no longer a brand but a commodity”.

Και όπως είπε ο  Sir David Attenborough  στην ομιλία του στη διάρκεια της Global Marketer Week 2021, “Saving our planet is now a communications challenge”.

Δυστυχώς η επικαιρότητα το καλοκαίρι του 2021 έφερε το θέμα με τον πλέον άγριο τρόπο πιο έντονα στο προσκήνιο. Οι προφανείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης,  τα ολοένα συχνότερα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν ολόκληρο τον πλανήτη και δυστυχώς και την Ελλάδα, πρέπει να μας οδηγήσουν σε μεγαλύτερο προβληματισμό και δράσεις, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Ως θεσμικός φορέας, προωθούμε στη χώρα μας τη συζήτηση όχι μόνο στις εταιρίες – μέλη μας και τα στελέχη τους, αλλά στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει από το 2019:

  1. Διοργάνωση round table discussion τον Οκτώβριο του 2019, στο πλαίσιο της διοργάνωσης των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΣΔΕ. Επιδιώξαμε και υλοποιήσαμε μια ευρύτερη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση γύρω από το θέμα του περιβάλλοντος με τίτλo: «Εταιρική υπευθυνότητα: περιβάλλον ώρα μηδέν».Άνθρωποι από διαφορετικά πεδία μοιράστηκαν την εμπειρία, το όραμα και τους προβληματισμούς τους για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή / κρίση.
  2. Τον Ιανουάριο 2O21 μοιραστήκαμε με τα μέλη μας τον Οδηγό “Marketing & Sustainability. How marketers can reconcile the consumption conundrum. Πάρα πολλές εταιρίες, από διαφορετικούς τομείς της αγοράς σε όλο τον κόσμο, έχουν ήδη προχωρήσει σε ενέργειες που σχετίζονται με τους 17 στόχους βιωσιμότητας του ΟΗΕ. Ωστόσο, ειδικά το marketing, ως consumption driver, θεωρείται ότι έρχεται σε αντίθεση με τον στόχο 12 που προωθεί την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή. Αν το marketing συμβάλλει σε υπερπαραγωγή και υπερκατανάλωση, τότε υπονομεύει ακόμα τους στόχους 13, 14 & 15, που σχετίζονται με το κλίμα και τη ζωή στο νερό και στη στεριά αντίστοιχα. Αυτή ακριβώς είναι η “σπαζοκεφαλιά” που καλείται το σύγχρονο marketing να επιλύσει. Από “consumption driver” που λειτουργεί επιβαρυντικά για τον πλανήτη, να μετατραπεί σε καταλύτη για έναν πιο βιώσιμο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Και αυτός είναι ο βασικός στόχος του Planet Pledge.
  3. Ακολούθως, στελέχη από εταιρίες – μέλη του ΣΔΕ παρακολούθησαν το εξειδικευμένο webinar που σχεδίασε η Παγκόσμια Ομοσπονδία με θέμα:  “Spotlight on sustainability around the world”. Στο webinar παρουσιάστηκαν insights για το τι σημαίνει βιωσιμότητα σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Ο εισηγητής εστίασε  τόσο σε brands που “σκοράρουν” καλά στο ζήτημα αυτό, αλλά και σε άλλα που δεν είχαν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ακόμη, δόθηκαν πρακτικές συμβουλές για το πώς οι επικεφαλής των μαρκών μπορούν να προωθήσουν τη βιωσιμότητα μέσα από την επικοινωνία.
  4. Τον Φεβρουάριο και το Μάρτιο 2021 ο ΣΔΕ πήρε μέρος στην Παγκόσμια Έρευνα της WFA “Sustainability and Marketing”.  Χάρη στη συμμετοχή των Ελλήνων marketers, πετύχαμε να είναι η Ελλάδα μέσα στο μετρήσιμο δείγμα και να λάβουμε ξεχωριστό report για την ελληνική αγορά!
  5. Τον Σεπτέμβριο του 2021, ανακοινώθηκε ότι o ΣΔΕ στηρίζει το WFA Planet Pledge. Πρόκειται για πρωτοβουλία που γεννήθηκε μέσα από την Παγκόσμια Έρευνα της WFA “Sustainability and Marketing”. Έχει ως στόχο να γίνουν το marketing  και η επικοινωνία κινητήρια δύναμη για την αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών θεμάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Γι’ αυτό, ενθαρρύνει και βοηθάει τους CMOs να αναλάβουν δράση σε τέσσερεις σημαντικούς τομείς:
  • Να δεσμευτούν στην παγκόσμια καμπάνια Race to Zero
  • Να ενισχύσουν την ικανότητα των τμημάτων marketing να ηγηθούν της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, προσφέροντας εργαλεία και καθοδήγηση τόσο στις ομάδες τους και στα συνεργαζόμενα agencies
  • Να αξιοποιήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και του marketing, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη πιο βιώσιμης συμπεριφοράς από τους καταναλωτές
  • Να ενισχύσουν τη δημιουργία ενός αξιόπιστου marketing & communication environment, όπου οι ισχυρισμοί περί βιωσιμότητας θα είναι τεκμηριωμένοι, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα brands
  1. Τον Απρίλιο 2022 ο ΣΔΕ πραγματοποίησε το 1ο Zero Waste Event στην Ελλάδα, μηδενίζοντας τη σπατάλη τροφίμων και επεξεργάσιμων αποβλήτων! Στο Global Marketer Conference 2022 που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την WFA στις 7 Απριλίου στην Αθήνα, ο ΣΔΕ, υπηρέτησε στην πράξη την ιδέα του Better Marketing και συνδύασε με επιτυχία τη δια ζώσης συμμετοχή 850 συνέδρων από 40 χώρες, με ενέργειες κατά της σπατάλης τροφίμων και ελαχιστοποίησης των απορριμμάτων. To GMC 2022 ήταν το πρώτο zero-waste conference στην Ελλάδα και άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία παρόμοιων εκδηλώσεων στο μέλλον. Τις παραπάνω πρωτοβουλίες αγκάλιασαν με ενθουσιασμό τόσο οι συμμετέχοντες στο συνέδριο, όσο και όλες οι εταιρείες που συνεργάστηκαν για τη διοργάνωση, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην πραγματικά πρωτοποριακή ενέργεια. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες ενέργειες :
  • Σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση ΜΠΟΡΟΥΜΕ, πρόσφερε 300 μερίδες φαγητό, αναψυκτικά, μπύρες και υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο που δεν καταναλώθηκαν στο Συνέδριο και στο Επίσημο Δείπνο της διοργάνωσης.
  • Σε συνεργασία με το πρόγραμμα JUST GO ZERO by Polygreen, έγινε αποκομιδή 489 κιλών απορριμμάτων, εκ των οποίων όλα τα επεξεργάσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά (το 76% του συνόλου) μετατράπηκαν, σύμφωνα με τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας σε χρήσιμα υλικά.
  1. Τον Μάιο 2022 μοιραστήκαμε με τα μέλη μας τον -πρώτο στο είδος του- Oδηγό “Global Guidance on Environmental Claims” Ο Οδηγός σχεδιάστηκε από την WFA για να βοηθήσει τις εταιρείες, ώστε οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στην επικοινωνία τους να είναι αξιόπιστοι, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις ρυθμιστικές αρχές και να δημιουργούν εμπιστοσύνη για τα brands. Περιλαμβάνει 6 βασικές αρχές αποφυγής του greenwashing και case studies από καμπάνιες του εξωτερικού. Αφορμή για τη δημιουργία του αποτέλεσε η πρωτοβουλία Planet Pledge της WFA, η εντατική ενασχόληση της Ε.Ε. με το θέμα των “πράσινων” ισχυρισμών στην επικοινωνία, αλλά και το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη στάση των εταιρειών απέναντι στα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, όπως η βιωσιμότητα και η κλιματική κρίση. Ο ΣΔΕ μοιράζεται με την WFA τη δέσμευσή της να εμπνεύσει τις εταιρίες να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του marketing και των brands για μια θετική αλλαγή στον πλανήτη και επίσημος υποστηρικτής του Planet Pledge από το 2021. Βρείτε τον Oδηγό “Global Guidance on Environmental Claims”εδώ/  Διαβάστε περισσότερα για το Planet Pledge εδώ.
  2. Νοέμβριος 2022 7 οι εταιρείες που υποστηρίζουν το Planet Pledge στην Ελλάδα! Επτά σημαντικές εταιρείες έγιναν #partoftheplan. Οι ARLA, DANONE, ΙΚΕΑ, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, MASTERCARD, PEPSICO & UNILEVER υποστηρίζουν στην Ελλάδα την παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA για το περιβάλλον “PlanetPledge” και δεσμεύονται να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
  3. Φεβρουάριος 2023 – Διοργάνωση του webinar «Marketing & Sustainability in a “polycrisis” era» σε συνεργασία με την Kantar Ελλάδας. Θέμα του webinar η Βιωσιμότητα και ο ρόλος που καλείται να παίξει το Marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, εν μέσω αυξανόμενων αντιξοοτήτων και πολλαπλών κρίσεων. Και η  VODAFONE Ελλάδας στις εταιρείες που υποστηρίζουν την παγκόσμια πρωτοβουλία της WFA για το περιβάλλον “PlanetPledge” στην Ελλάδα. Συνολικά, 8 εταιρείες είναι ήδη #partoftheplan.
  4. Μάιος 2023 – Αποτελέσματα έρευνας “SUSTAINABLE MARKETING 2030” και νέο Circular Marketing & Growth Framework. Μοιραστήκαμε με τα μέλη μας τα top-line διεθνή ευρήματα της ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας Sustainable Marketing 2030 που διεξήχθη τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2023 από την WFA σε συνεργασία με την KANTAR. Τα ευρήματα της έρευνας ήταν η αφορμή για την δημιουργία από την WFA του “ Circular Marketing & Growth Framework”, ενός πλαισίου αναφοράς που κρίθηκε αναγκαίο για την υποστήριξη της προσπάθειας των marketers να συμβάλλουν στην πράσινη μετάβαση. Διαβάστε περισσότερα εδώ και εάν δεν είστε μέλος του ΣΔΕ, επικοινωνήστε μαζί μας: matina.sgardeli@sde.gr, κα Ματίνα Σγαρδέλη.
  5. Ο ΣΔΕ βραβεύτηκε για το WFA Global Marketer Conference 2022, το πρώτο Zero Wasted Event στην Ελλάδα. Τιμητικό βραβείο έλαβε ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος στα  «Circular Economy Awards 2023», η απονομή των οποίων έγινε τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2023.Ο ΣΔΕ βραβεύτηκε για τις ενέργειες μηδενισμού της σπατάλης τροφίμων και επεξεργάσιμων αποβλήτων στο WFA Global Marketer Conference 2022, το οποίο έγινε έτσι το πρώτο Zero Wasted Event στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά:

1. 300 μερίδες φαγητό, αναψυκτικά, μπύρες και ελαιόλαδο που δεν καταναλώθηκαν στο Συνέδριο και στο Επίσημο Δείπνο της διοργάνωσης, δόθηκαν στη MKO “ΦΑΡΟΣ ΕΛΠΙΔΑΣ”.

2. 175kg οργανικά απορρίμματα μετατράπηκαν σε 96kg λίπασμα.

3. 195kg γυαλί, πλαστικό, μέταλλο και χαρτί ανακυκλώθηκαν πλήρως.

4. Ακόμα και τα αποτσίγαρα συλλέχθηκαν και δόθηκαν για επεξεργασία και αναβάθμιση σε δευτερογενές στερεό καύσιμο.

Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την παραλαβή του βραβείου, δήλωσε: «Στο GMC 2022 καταφέραμε να κάνουμε πράξη όλα όσα πρεσβεύουμε στο πλαίσιο του Better Marketing σχετικά με τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία. Ευχαριστούμε το Just go Zero by POLYGREEN & το ΜΠΟΡΟΥΜΕ, για τη δυνατότητα που μας έδωσαν να υλοποιήσουμε το όραμά μας και την Boussias Events για την ανάδειξη της προσπάθειας».

  1. Απρίλιος 2024 – Μεγαλώνει το WFA Planet Pledge στην Ελλάδα! Η L’Oréal Hellas και η Pernod Ricard Hellas είναι οι νέοι υποστηρικτές του Planet Pledge στην Ελλάδα. Μαζί με τις ARLA, DANONE, ΙΚΕΑ, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, MASTERCARD, PEPSICO, UNILEVER & VODAFONE δεσμεύτηκαν να υποστηρίξουν την παγκόσμια αυτή πρωτοβουλία και να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.